Ha valaki csakis az akciós termékekre koncentrál, tényleg megérheti száz kilométert is autózni a bevásárlásért.
Mi történt? Az RTL Házon kívülje készített riportot a szlovákiai bevásárlóturizmusról, a műsorban összefoglalták, hogy néha megéri autóba ülni bizonyos akciós termékekért.
Miért fontos ez? Mert bár papíron, a magyar jegybank kutatása szerint a szomszédban kicsit drágábbak az élelmiszerek, mint itthon, mégis egyre többen járnak át bevásárolni.
- A műsor által meglátogatott nagymegyeri bevásárlóközpontban épp nagy volt a forgalom, és szerintük az elmúlt hónapokban különösen sok magyar is érkezett oda, főleg Győrből, de volt, aki 100 kilométert is képes volt odáig utazni.
- Van, akinél a munkahelyénél terjed az infó, hogy megéri átjönni a határon, és már a fél cég ezt csinálja, és a méretgazdaságossán elvén, ha tálcával veszi az árut, a benzinforduló árát is kigazdálkodja.
Kontextus. Szlovákiai bevásárlás néven Facebook-csoport is alapult a jelenségre, itt közel 68 ezer tag beszéli meg, hol, mit érdemes venni, és hol van akció. Az RTL által megkérdezett szlovákiai magyar anyuka szerint utóbbiban rejlik a titok.
„Nem is értem, hogy megy el valaki úgy vásárolni, hogy nincs klubkártyája”
– Barbara szerint rengeteg számít, hogy a 120 eurós végösszegből végül akár 40–50 euró is lejöhet. Szerinte ha valaki az akciós termékeke koncentrál, érdemes akár kicsit távolabbról is ideutazni bevásárolni.