Az OTP Bank tapasztalatai szerint egyre többen vannak, és egyre nagyobb összeget igényelnek a személyi kölcsönre szerződők. Az éppen egy éve a magyar piacon megjelent online személyi kölcsön is a várakozások felett teljesít, olyannyira, hogy még a korábban a személyi kölcsönök esetében tapasztalt nyári uborkaszezon miatti visszaesés is elmaradt.
Az OTP Bank közel egy éve, tavaly szeptemberben indította útjára digitális szolgáltatását, a teljes mértékben online intézhető személyi kölcsönt. Jelenleg a teljes folyósítás több mint 5%-át teszi ki az online szerződött ügyfelek köre, ez az előzetes várakozások feletti eredmény.
A legnagyobb hazai pénzintézet tapasztalatai szerint az online megoldás elterjedésével párhuzamosan változott az ügyfelek viselkedése is. A korábbi években augusztus végén, tehát az iskolakezdés környékén volt kiugró a személyikölcsön-igénylések száma, ebben az évben viszont eltűnt az augusztust megelőző uborkaszezon, szinte egész nyáron kiegyenlített volt az érdeklődés. Az OTP szerint ebben a kényelmes és gyors online igénylés lehetősége is szerepet játszott. Az igényléshez szükséges adatok megadása után online történik a hitelbírálat és a szerződéskötés is. Ezt követően akár néhány percen belül ügyfelünk számláján lehet az igényelt összeg.
A háromezer feletti online szerződéskötés révén már több mint hárommilliárd forintot folyósított az OTP Bank. A szolgáltatás jelenleg több mint hatszázezer, a bankhoz érkező állandó jövedelemmel, és internetbanki szerződéssel rendelkező ügyfélnek áll rendelkezésére. Ők otthonról, akár a karosszékükben ülve is meg tudják kötni szerződésüket. Az elmúlt néhány évben a hitelintézet tapasztalatai alapján jelentősen nőtt a felvett személyi kölcsönök átlagos összege, jelenleg az ügyfelek nagyjából egymillió forintos kölcsönt vesznek fel. A korábbiakhoz képest kismértékben csökkent a futamidő, az OTP Bankkal szerződők többnyire öt évre veszik fel a hitelt.