Két év alatt duplázhatja értékét a 250 éves német szandálgyártó, amit imád Amerika, és ami szép lassan lett a kényelem szimbólumából luxustermék.
A Louis Vuittont is tulajdonló LVMH-csoport résztulajdonában lévő L Catterton befektetési cég, valamint az Arnault család holdingcége, a Financière Agache két éve szálltak be a Birkenstockba. Mindkét cég Bernard Arnault luxusmogul érdekeltségébe tartozik, a Forbes valósidejű listája szerint jelenleg a világ második leggazdagabb embere Elon Musk mögött.
Birkenstock: a luxusmogul újabb nagy dobása
Az akkori beszállóval a társaságot 4 milliárd euróra (4,3 milliárd dollár) értékelték. A 250 évvel ezelőtt alapított, és ma már „ronda szandáljairól” híres Birkenstock újabb nagy dobásra készül: benyújtotta tőzsdei bevezetésre vonatkozó kérelmét az amerikai értékpapír-felügyelethez (SEC). Úgy tűnik, az európai cégek számára továbbra is vonzó az amerikai tőkepiac.
A Bloomberg szerint a mostani tranzakcióval 8 milliárd dollárra emelkedik a német cipőgyártó értéke. Ez azt jelenti, hogy két éven belül közel megduplázza az értéket a Birkenstock. A vállalat fordulatokban gazdag történetéről itt írtunk bővebben.
A Birkenstock a nagyobb kényelem érdekében kontúros talpbetétet fejlesztett ki. A modern, parafa bélésű szandálok az 1970-es években terjedtek el, amikor a vásárlók az USA délnyugati részétől egészen Európáig beleszerettek a kényelmes lábbelikbe. A papucsok megjelenése nagyon puritán, a gyártó a kényelemnek rendelt alá mindent. A népszerűségével a Birkenstock így is divatmárkává vált, ami olyan luxusmárkákkal működik együtt, mint a Dior, a Manolo Blahnik, a Valentino és a Givenchy.
Egy régi német márka, amit imád Amerika és a fiatalok
A Birkenstock vásárlóinak többsége ma már Amerikában van (a forgalom 54 százaléka jön innen), Európa csupán 36 százalékot tesz ki. A vásárlók több mint 70 százaléka nő, a generációs elosztás viszont meglepően egyenletes: vagyis a fiatalok körében továbbra is nagyon népszerű. Egy-egy modell annyira felkapott lett a TikTokon, hogy az amerikai piacon hiány alakult ki belőle tavaly.
Egyelőre minden a Birkenstock mellett szól, a befektetők pedig alig várják, hogy 1,5 évnyi csend után újabb IPO-k rázzák fel a New York-i parkettet. Ezek közül most Arnault szandáljai számítanak a legizgalmasabbnak.