Maradéktalanul befizetik az adóikat, a magyar adóhatóság teljes képet kap róluk, mondja a magyarországi fióktelep nyitására készülődő Revolut.
Mi történt? „Az adókat be kell fizetni, ez az üzletmenet része” – szögezte le a litván székhelyű Revolut sajtórészlege a hvg.hu-nak.
Miért fontos ez? Azért, mert a magyar kormány azonban mintha kétségbe vonná a Revolut adófizetési hajlandóságát. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nemrég közölte a Revolut itt tárgyaló vezérkarával: elvárja tőlük az adók maradéktalan megfizetését. Mindez a tranzakciós illeték megemelése után vált akuttá, főleg, hogy a Revolut – saját tájékoztatása szerint – augusztusban összesen 30 millió tranzakciót bonyolított mintegy másfél millió magyar ügyfelének, 60 százalékkal többet, mint egy éve.
Kontextus. Ahogyan arról mi is írtunk, a Revolutnak augusztus végén már 1,5 millió magyar ügyfele volt, egy év alatt 53 százalékkal nőtt az ügyfeleik száma, hetente átlagosan 18 ezer új magyarországi ügyfél tölti le az applikációt, a tranzakciók száma pedig megközelíti a havi 25 milliót.
Mi következik ebből? A konkurencia azt gyanítja, hogy a tranzakciók egy része „litván számlák közti művelet”, amire nem vallják be és nem fizetik meg az illetéket. A Revolut mindenesetre azt mondja: a tetszetős adat nemcsak a magyarok megnövekedett utazási kedvét és szaporodó külföldi költéseit tükrözi, hanem azt is, hogy
egyre többen őket választják az elsődleges bankjuknak.
Ami, ha igaz, azt jelenti, hogy a határon átnyúló szolgáltató kilép a nagyon olcsó, sőt részben ingyenes szolgáltatási körből, s a jövőben már nem csak kis összegű pénzváltásokra vagy a gyerek havi zsebpénzének az adagolására, hanem széles körű banki műveletekre is használják.