Rendőrtisztnek adta ki magát a férfi, aki csaknem 3,5 millió forintot emelt le egy nyugdíjas kapuvári asszony bankszámlájáról.
Mi történt? A sértett azután tett feljelentést a Kapuvári Rendőrkapitányságon, hogy telefonon felhívta egy bankbiztonsági szakemberként bemutatkozó nő, és a számláján tapasztalt szokatlan tranzakciókra figyelmeztette. Ezután közölte, hogy a pénz biztonságba helyezése érdekében átadja a telefont egy rendőr kollégájának. A magát őrnagynak hazudó férfi elkérte a nő netbanki adatait, majd rávette, hogy hagyjon jóvá a számítógépén egy engedélykérőt, amelyet a kiberbűnözési osztály küldött a részére – közölte honlapján a rendőrség.
De hogy csinálták? A nyugdíjas eleget tett a rendőri kérdésnek hitt átverésnek, így a csalók valójában távoli hozzáférést biztosítottak maguknak az eszközhöz, és elutaltak a bankszámláról mintegy 3,5 millió forintot.
Miért fontos ez? Ahogy arra a hatóság figyelmeztet: az átverési séma változatlan, csupán a legendák változnak. Most már a rendőrség nevével is visszaélve keresik meg áldozataikat telefonon, e-mailben vagy SMS-ben, és egy AnyDesk nevű alkalmazás letöltésére veszik rá őket, akik így teljesen kiszolgáltatják magukat, adataikat és pénzüket a csalóknak.
Hogy lehet elkerülni? Soha nem szabad telefonon vagy emailben kiadni ismeretleneknek a bankkártya- és a netbanki belépési adatokat. A pénzintézetek az ügyintézés során soha nem kérik az ügyféltől ezeket az információkat, mivel az azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja.