Az elmúlt években a magyar piacon százmilliárdos profitot termelő nemzetközi multicégek a költségeik emelkedésénél nagyobb mértékben, indokolatlanul növelték bizonyos alapvető élelmiszerek árát – magyarázta a GVH-elnök.
A magas infláció mögött részben egyes cégek megnövekedett nyereségéhsége állt – hangoztatta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke a Magyar Nemzetnek. A csütörtöki lapszámban megjelent interjúban Rigó Csaba Balázs azt mondta, hogy a piaci viszonyok és technológiai fejlesztések miatt a legfontosabb feladat a magyar családok védelme.
A versenyhivatal vezetője szerint egyrészt változatlanul tenni kell az infláció ellen, ezért is folytatja működését jövőre az online árfigyelő, amely kiegészül a glutén- és a laktózmentes termékekkel. Másfelől a GVH tovább vizsgálja a nagy közösségi platformokat és a technológiai óriáscégeket. Emellett
a mesterséges intelligencia alkalmazása terén is versenyhatósági elemzés indul.
Rigó Csaba Balázs kijelentette, hogy mindig a magyar fogyasztók és a tisztességes vállalkozások oldalán állnak, a bajban pedig az emberek különösen számíthatnak a versenyhatóságra.
„Nem volt kérdés, hogy nekünk is lépnünk kell, számos egyéb ok mellett ugyanis azonnal érzékeltük, hogy felborultak, torzultak a piaci viszonyok, ami hozzájárulhatott a kiemelkedő mértékű hazai inflációhoz. Célzott és gyors vizsgálatokat indítottunk a tejtermékek és bizonyos tartós termékek piacán. Ezek tényszerűen igazolták a hipotézisünket”, nevezetesen azt, hogy
egyes kereskedelmi szereplők, köztük az elmúlt években a magyar piacon százmilliárdos profitot termelő nemzetközi multicégek a költségeik emelkedésénél nagyobb mértékben, indokolatlanul növelték bizonyos alapvető élelmiszerek árát
– mondta.