Sehogy sem áll az állami kikötő Triesztben, de a béreket megemelték a veszteséges projektcégnél.
Mi történt? Öt éve létezik az állami projektcég, az az Adria Port Zrt., amely a külügyi tárca bábáskodása alatt kikötőt épít Triesztben. Illetve csak építene: a hvg.hu szerint még egy kapavágás sem történt. Azért a vezérigazgató és a cég fb-tagjainak fizetését megemelték, noha a vállalkozás masszívan veszteséges. Tavaly a cégnek 442 670 eurós – kb. 170 millió forintos – bérköltsége volt a 12 alkalmazottra.
De miért? Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter öt éve, 2019 nyarán jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt Triesztben 31 millió euróért, és további 25 millió eurót fizettek a 2074-ig szóló kikötői koncessziós jogért. A kérdésre, hogy ha azóta semmi sem történt a kikötő megvalósulása érdekében, úgy miért emeltek a járandóságokon, a külügyi tárca nem válaszolt.