Az OTP Bankon keresztül bonyolított bankkártyás fizetések új rendszeren keresztül futnak. A gyorsabb folyamatok mellett így még a költségeken is spórol a pénzintézet.
Új kártyaelfogadási rendszerre állt át az OTP Bank. Az újgenerációs technológiát a Tietoevry biztosította a pénzintézetnek – közölte a skandináv gyökerű technológiai vállalat a Forbes.hu-val.
Az OTP-nek több gondja is akadt a korábbi rendszerük működésével, ez indokolta a váltást. A pályázati eljárás során végül a Tietoevry megoldását választották ki, amit tavaly szeptemberben már üzembe is helyeztek. A sikeres bevezetés gyorsabb piacra jutási időt biztosít az új kártyaelfogadói és kereskedőmenedzsment termékek számára, valamint a bankon belül egységes platformot nyújt a kártyaszolgáltatásokhoz, ami az OTP gyorsan növekvő tranzakciós volumenét is támogatja a kártyaüzletágban.
Mi változik?
Valdis Janovs, a Tietoevry Banking lakossági azonnali fizetésekért és kártyákért felelős vezetője elmondta, hogy
az OTP Bank a bevezetés óta a karbantartási és üzemeltetési költségek csökkenését tapasztalja.
Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese hozzátette: az új rendszerrel versenyképesebb, korszerűbb és személyre szabott szolgáltatásokat kínálnak a kártyaelfogadó partnereiknek.
Könnyebb lesz megfelelni a szabályoknak is
A Tietoevry szolgáltatását az OTP egyéb rendszereivel is integrálták, beleértve az elszámolás automatizálási munkafolyamatokat, valamint az üzleti riportok és folyamatok automatizálását.
A banki bevezetés után továbbra is a Tietoevry felel
- a back-office folyamatok menedzsmentjéért
- az elfogadói platform karbantartásáért,
- valamint azért, hogy az OTP kártyaelfogadási szolgáltatása megfeleljen a legújabb nemzetközi kártyarendszerek szabályozási követelményeinek.
Emellett a platform lehetőséget ad arra, hogy az OTP Bank a jövőben is könnyebben megfeleljen a magyar jegybank és az uniós szabályozási környezet igényeinek.