Nagy a munkaerőhiány, a meglévő mozdonyvezetők túlóra-képessége pedig véges.
Csaknem 4500 betöltetlen pozíciója van a MÁV-csoport és a Volán állami közlekedési társaságoknak. Az együtt 57 ezer munkavállalót foglalkoztató vállalatokat ez komoly kihívás elé állítja, főleg az előbbit: a legnagyobb hiány ugyanis a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében van, írja a Népszava.
A lap szerint ezekben a munkakörökben olyan kevés az ember, hogy csak folyamatos túlórával tartható a menetrend.
Csakhogy szeptember végére legtöbbjük kimeríti a maximum 300 órás túlóra keretet is.
Egyéb különmegállapodásokkal, extra díjazás fejében ez további száz órával növelhető, de ez már teljes egészében a munkavállaló döntése, írja a Népszava.
„Nem véletlenül szabtak korlátot a túlórázásnak a törvényalkotók – válaszolta a Népszava kérdésére Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. – Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket. Jó néhány vonalon a menetrendben szereplő járatokat sem tudják elindítani. Ez pedig azt jelenti, hogy a lassú jelek miatti késések mellett a járatkimaradások is borzolják majd az utasok idegeit.”