Nem prioritás a lakásvásárlás az Y és Z generációs fiataloknak, derült ki a Deloitte közleményéből. Helyette vállalkoznak, karriert építenek, vagy akár utaznak.
Az 1983 és 1999 között születetteket magába foglaló nemzetközi kutatás szerint a fiatal generáció képviselői meglehetősen pesszimisták: míg tavaly 45 százalékuk számított hazájukban gazdasági növekedésre, ez az arány idén 26 százalékra csökkent.
Leginkább a klímaváltozás miatt aggódnak (29 százalék), és a munkanélküliséget (közel 20 százalék) is mindkét generáció a legfontosabb problémák között említi.
Tartanak még a jövedelemegyenlőtlenségtől (Y generáció: 22 százalék) és a terrorizmustól (Z generáció: 19 százalék).
Ugyanakkor igyekeznek javítani a dolgokon: a válaszadók több mint egyharmada mondott már le termékről vagy szolgáltatásról azért, mert az azt nyújtó cég társadalmi szerepvállalása nem volt ínyükre való. A munkahelyválasztás tekintetében is e kitétel mentén válogatnak, elsősorban a sokszínűséget támogató, motiváló környezetet kínáló cégeket preferálják.
Az Y és Z generációk tagjai ugyanolyan ambiciózusak mint elődeik: a válaszadók több mint fele magas fizetést akar és vagyonos szeretne lenni.
A korábbi generációk és a mai fiatalok között a legnagyobb különbséget az életcélok jelentik: a hagyományos felnőttkori sikermércék, mint a gyerekvállalás és ingatlanvásárlás, egyáltalán nincsenek a prioritásaik között, vagy jóval későbbre halasztják azokat.
Ehelyett inkább utaznának és bejárnák a világot (57 százalék), vagy a közösségüket segítenék (46 százalék).
Kép: Atikh Bana // Unsplash