Gauder Milánt nevezték ki a Mastercard globális kártyaelfogadásért felelős vezetőjének – számolt be az MTI. Jórészt Gaudernek volt köszönhető a magyar és cseh piacokon az érintéses kártyás fizetés európai viszonylatban is korai elterjedése.
Gauder feladatai közé tartozik majd a fizikai és online kártyaelfogadás bővítése és fejlesztése, ideértve többek között a mobiltelefon kártyaterminálként való használatát, a tokenizációt, a Click to Payt, vagy a feltörekvő piacok fizetési struktúrájának fejlesztését, mint a QR-kódos fizetést.
Gauder Milán 2008 óta van a Mastercardnál, kezdetben a cég Magyarországért felelős igazgatója volt, 2010-től aztán kelet-közép-európai regionális vezetővé lépett elő. 2014-től a közel-keleti és afrikai régió regionális igazgatója lett, 2017-től londoni székhellyel irányította a Mastercard tanácsadói és fizetésbiztonsági részlegét Európában.2019-től pedig ő vezette a Mastercard teljes európai termékfejlesztési és innovációs részlegét.
Az új pozíció még egy lépéssel feljebb van a világcég ranglétráján.
Gauder Milánról először 2016-ban írtunk portrét, miután a helyi Mastercard vezetőjeként komoly sikereket ért el magyar és cseh piacon. Jórészt neki köszönhető például az érintéses kártyás fizetés európai viszonylatban is korai terjedése itthon.
2018 októberében újra interjúztunk vele, Mikor arról kérdeztük, mi a legfontosabb tapasztalata az akkor tízéves tapasztalatából a cégnél, azt mondta:
„Végső soron mindenhol az derül ki, hogy mindenféle előítéletet el kell dobni. (…) Hasra estem, ha valaki Amerikából jött, ennek a legyűrésére kitűnő, amikor bedobnak téged mondjuk Nigéria alsóra száz olyan emberrel, akik ismerik azt a piacot, és mégis tudsz olyat mondani, amire ők azt mondják, hogy wow. (…)
Nem vagy hülyébb attól, mert kelet-európai vagy és nincs diplomád a Harvardról. De messzire kell menni, hogy erről megbizonyosodj.”
Ahogy az MTI írja, a legutóbbi gyorsjelentés szerint a tavalyi harmadik negyedévben az elemzők által vártnál jobban csökkent a Mastercard nyeresége és bevétele, mivel a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés hatására a fogyasztók kevesebbet költöttek hitel- és betéti kártyáikkal.
A kártyakibocsátó cég az egy évvel korábbinál 14 százalékkal kisebb, 3,837 milliárd dollár bevételt ért el tavaly július-szeptemberben. Adózott eredménye csaknem 29 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra, részvényenként 1,51 dollárra esett az egy évvel korábbi 2,1 milliárd dollárról, részvényarányosan 2,07 dollárról.
Borítókép: Gauder Milán, forrás: Orbital Strangers archív