A tavaly Petőfi Zenei díjra is jelölt The Anahit több új slágert kiadott az elmúlt időszakban, a legújabban a mindannyiunkat sújtó inflációs válságot énekelték meg.
Az új dal ötlete egy TikTok kihívásból indult. A zenekar frontembere, Csányi Rita minden héten új számkezdeményt tesz közzé, és amelyik a leginkább tetszik a rajongóknak, az készül el elsőként. Így történt ez a most megjelenő Tesco chips esetében is, ami a jelenlegi gazdasági helyzetre reflektál, némi iróniával és humorral fűszerezve.
A Tesco Chips a jelenlegi gazdasági válságról szól. Igyekeztünk egy kicsit bánatunkban nevetni ezen a témán, mert mást nem igazán tehetünk, és így született meg ez a dal. Szerettünk volna ebből egy vagány, slágeres dolgot összerakni, mert a dal refrénje végeredményben arról szól, hogy rocksztárok akarunk lenni, hogy tisztességesen be tudjunk vásárolni.”
A számban többek között olyan sorok szerepelnek, mint…
Gimme cheap liquor cause I wanna forget everything / Forget that I’ve been working all my life for a chicken wing
(Adjatok olcsó alkoholt, mindent el akarok felejteni / El akarom felejteni, hogy egész életemben dolgoztam egy csirkeszárnyért)
vagy
Shoulda been a gold digger / Life is a hysteria / Bananas cost me more than flights from London to Bulgaria
(Aranyásónak kéne lennem / Az élet egy hisztéria / A banán drágább, mint a London-Bulgária repülőjegy)
A dalhoz egy kisvideó is készült Rita főszereplésével, de a teljes zenekar megjelenik benne. Olyan klipet szerettek volna készíteni Hajba András rendezővel, ami humoros, de mégis kapcsolódik a dal témájához. Maga a videó is low-budget, ami vizuálisan passzol a feldolgozott témához is.