Fokozódik a gyerekinfláció: már a kakaós csigáért és a hamburgerért is jóval többet kell fizetni, mint egy éve, a hátizsák ára pedig lélektani határt lépett át.
53 százalékkal nőtt a kakaós csiga ára egy év alatt – derült ki a K&H legfrissebb gyerekinflációs felméréséből. A Forbes.hu-nak küldött közleményükben azt írják, a 257 forintos péksüteményért egy éve még csak 168 forintot kellett fizetni.
A K&H 2019 óta méri a gyerekek által leggyakrabban vásárolt termékek áremelkedését. A mérés kezdete óta összesen 81 százalékos emelkedést regisztráltak a kakaós csigánál, a hamburgernél ez az arány 99 százalékos. A hamburger jelenleg átlagosan 1320 forintba kerül, ami 46 százalékos emelkedést jelent a tavalyi árszinthez viszonyítva. A hátizsák átlagára pedig 2022-ben lépte át a tízezer forintos lélektani határt, és 26 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
Az éves infláció decemberben 24,5 százalékra emelkedett a KSH adatai alapján, az élelmiszer-infláció pedig 45 százalék. A januárra vonatkozó adatokat várhatóan a jövő héten teszi közzé a statisztikai hivatal.