Új, tudást és kapcsolatokat hozó befektetők érkeztek a gyorsan növekvő Barionba, küszöbön áll a nagyobb forrásbevonás is. Na de nyereség mikor lesz és miből? Bíró Tamás alapító-tulajdonos ezt is elmondja.
„Növünk mint a bolondgomba, nem győzöm átírni a preziket” – mondja Bíró Tamás, a Barion alapítója, amikor annak kapcsán beszélgetünk, hogy új magánbefektetők érkeztek a cégbe és úgy tűnik, hamarosan, valószínűleg már a nyáron összejön a rég tervezett nagyobb forrásbevonása is.
A Barionnal eddig kétszer foglalkoztunk a Forbesban. Először, amikor bankkártya nélküli mobilfizetési rendszert építettek, versengve a BUXA nevű vállalkozással. Jó kis rendszer lett, egy probléma adódott: nem érett meg rá a piac, belefutottak a tyúk-tojás problémába. Az ügyfélszám-bővüléshez sok elfogadóhely kellett volna és fordítva. Szűk egy éve amiatt lettek érdekesek, mert belátták, váltaniuk kell. Annyit hallották potenciális ügyfelektől, hogy ha lenne benne kártya, bevezetnénk, hogy átgondolták az üzleti modellt és újratervezték.
Jó húzás volt, bedurrant a növekedés. Bankkártya-elfogadást kínálnak olcsón, szinte azonnal szerződve, sok extrával. Beleharaptak valamibe, ami korábban a bankok biznisze volt, csak a Barion gyorsabb, rugalmasabb és olcsóbb akar lenni. De ilyet már sokat láttunk, kérdés, fenntartható-e az üzleti modell, lesz-e profit és mikor?
Bíró Tamás azt mondja, a tranzakciós díjakat úgy alakították, hogy nullszaldóra kijöjjenek. De e diszruptív modellnek a lényege nem a rövid távú profit, hanem a folyamatosan gyűlő ügyfél- és adatállománynak van komoly értéke.
Szolgáltatásfejlesztés gyanánt hamarosan bevezetik a rendszerbe a SEON kártyacsalás elleni szolgáltatását, a teszteken ez 80 százalékban kiszűrte a rosszindulatú tranzakciókat, a jóknál pedig egyszer sem jelzett.
A két alapító, Bíró Tamás és Kis Sándor részesedése a cégben most 83 százalékos, a maradékon osztoznak a korábban és frissen érkezett új befektetők, köztük Pecsenye Roland, aki az IND-vel gurított nagyot, azóta pedig számos cégbe fektetett be már. Az alapítók most olyan befektetőket kerestek, akik tudást és kapcsolatokat hoztak, mert az évekig profitmentes – ügyfélszerzős üzleti modell elég forrásigényes. Főleg, hogy indul a terjeszkedés külföldre, az irány a német anyanyelvű és a környező országok.
Borítókép: The Orbital Strangers Project