Rejtett költségekkel befolyásolhatták a fogyasztókat.
Vizsgálatot indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a CTS Eventim Hungary Kft. ellen, írják sajtóközleményükben. A nemzeti versenyhatóság szerint a német Eventim csoport hazai tagja valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat az online árusítás során.
Az oldal ugyanis a kezelési, szállítási költségeket csak akkor tünteti fel, ha már a jegyek a kosárba kerültek és be is regisztráltunk a portálra.
A GVH szerint ezek a költségek a vásárlói döntések szempontjából lényeges információnak minősülnek, amit az Eventim „elhallgat” a fogyasztók elől. A csak a fizetési folyamat végén előbukkanó, rejtett költségek az úgynevezett sötét mintázatok közé sorolhatóak: ezek azok a módszerek, amelyek észrevétlenül torzítják a fogyasztók döntéseit.
A rejtett költségek esetén például a fogyasztó a váratlan többletdíj(ak) felbukkanásakor már értékes időt és energiát fordított a vásárlási folyamatra, így hajlamosabb a magasabb végösszeg ellenére is megvenni a terméket.
A vizsgálat még nem jeleti azt, hogy az Eventim valóban jogsértő módon befolyásolta a fogyasztói döntéseket, a döntés vélhetően a következő három hónapban születik meg.