Új funkcióval bővült a Bolt, derült ki a cég blogposztjából – illetve egy tegnapi utam után kapott automatikus e-mailből.
„Az elmúlt pár hónapban a Bolt sofőrök mindent megtettek azért, hogy a lehető legbiztonságosabb körülményeket biztosítsák utazásaid során” – kezdődik a levél, ami aztán röviden ismerteti az új, az alkalmazás frissítésével elérhetővé váló funkciót.
Úgy működik, hogy ha végeztünk a fuvarral, az appban értékelhetjük a sofőrt – aki 4 vagy 5 csillagot kap, az kaphat borravalót is. Az út vége után 15 percen belül kell eldönteni, utalunk-e jattot vagy sem, az így adott összeg pedig teljes egészében a sofőr zsebébe vándorol.
Hogy mennyit illik adni?
„Több mindentől függ, hogy mennyi borravalót adsz – a szolgáltatástól, a hangulatodtól vagy a szituációtól. A hüvelykujjszabály szerint annyit adj, amennyit kényelmesnek találsz. Bármekkora az összeg, minden bizonnyal tetszeni fog a sofőrnek, és tudatja vele, hogy nagyszerű munkát végez” – írja a poszt, ami a készpénzes fizetésre is kitér – „használd a hagyományos megoldást”, fogalmaz.
A jatton túl köszönetnyilvánításra is van lehetőség, ezt
üzenetben küldhetjük el a sofőrnek. A cég hangsúlyozza, hogy akkor adjunk
borravalót, ha úgy érezzük, az illető kiérdemelte, azaz nem szeretnének senki
afelé presszionálni, hogy automatikusan többet fizessen a szokottnál.
A sofőrök mindenesetre megérezhették a járványt, a szóban forgó fuvarom azt mesélte, volt olyan nap, hogy mindössze két utast vett fel, mert vélhetően mindenki otthon volt.
Kép: Bolt // Facebook