Agresszíven terjeszkednek, már az első aktív évükben profitábilisak, most új befektetést kaptak a további terjeszkedéshez.
Mi történt? 200 millió eurós értékeltség mellett kapott friss befektetést a magyar-szerb Ominimo a svájci Zurich Insurance Group-tól – tudta meg a Forbes.hu. A befektetés összege nem publikus.
Mi az az Ominimo? Az insurtech cég a hazai kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piacára tört be, a 2024 februári indulásuk óta 6,9 százalékos piaci részesedést szereztek. Ha a piacról kivesszük a céges, a nem e-kommunikációt választó, és a csekkes fizetésű ügyfeleket, és csak azokat vesszük, akiknek elérhető a szolgáltatásuk, a részesedésük dupla ennyi. Saját számításaik szerint vannak időszakok, amikor az új biztosítások 30-40 százalékát náluk köti a lakosság.
Egyedi árazást nyújtanak, ezzel és back-end folyamataik automatizálásával tudnak olcsóbbak lenni a versenytársaknál, márpedig, ez a kgfb-piacon az elsődleges szempont a fogyasztóknak. Az árazásba olyan faktorokat is belevesznek, mint az utcák szögletessége, hiszen a magasabb szögletesség csökkenti a kockázatot, vagy az időjárási viszonyok eltérése régiónként.
Hol vannak még jelen? A kgfb mellett idén január óta casco biztosítást is lehet náluk kötni, a fedezetet mindkét terméknél teljes egészében a Signal Iduna Biztosító Zrt. nyújtja, tehát viseli az ügyfél kockázatát, és kár esetén fizet. Minden mást viszont az Ominimo végez a termékkel kapcsolatban: mennyibe kerül, mit tartalmaz (ez csak casco esetén, a kgfb-nél értelemszerűen standard csomag van minden biztosítónál), de intézi a kárrendezést is, és ügyfélszolgálatot üzemeltet.
Mit kell tudni a befektetőről? A Zurich Insurance Group az amerikai Forbes számításai szerint a 96. legnagyobb tőzsdén jegyzett vállalat a világon.
Mi az az insurtech? Az angol insurance és tech szavak összevonása, a biztosítási piacon jelen levő fintecheket soroljuk ide, egyben pedig a biztosítási ágazatot érintő technológiai fejlesztések összefoglaló neve. Ennek keretében a biztosítók digitális eszközökkel és alkalmazásokkal javítják a szolgáltatásaikat, valamint új, innovatív termékeket fejlesztenek ki. Eddig ugyanakkor Magyarországon az összes ilyen próbálkozás elbukott. Zsarnóczi Gábor, az Ominimo magyarországi vezérigazgatója (egyben a cégcsoport növekedésért felelős vezetője) is hangsúlyozza, a kezdeti sikerek nem garantálják, hogy hosszútávon is a piacon tudnak majd maradni, nem érdemes elbízni magukat.
Hogyan tovább? A cég már az első évében profitábilis volt, a befektetés a külföldi terjeszkedéshez és a további skálázódáshoz kell.
A teljes sztorit, hogy miért sikeresek és a jövőbeni terveket a májusi Forbes magazinban lehet majd elolvasni. A májusi lap április 30-án jelenik majd meg, keresd az újságárusoknál, vagy online itt.
A magyar fintech az áprilisi Forbes magazinban. A magyar fintech piac nincs könnyű helyzetben, ahogyan a világon mindenütt, itthon is vége a 2010-es évekre jellemző végtelen pénz időszakának. Az ügyfélszerzés nehéz, a magyar piac pedig kicsi. Ez nem jelenti azt, hogy ne lennének kiugró teljesítmények a magyar fintech szférában, az áprilisi magazinban 15 magyar céget hoztunk, akikre szerintünk figyelni kell 2025-ben. Lapozz bele a magazinba itt: