A Magyar Nemzeti Bank (MNB) megoldást sürget.
Mi történt? A Bank360 írta meg, hogy száznál több ügyfél nevében vettek fel félmilliárd forint értékű hitelt csalók. Az MNB körlevélben kéri a bankokat, hogy az ügyfeleik letilthassák a teljesen online személyihitel-igénylést.
Részletek. A Bank360.hu kérdésére az MNB azt közölte, hogy a válaszadó bankok portfóliójában 2021. január 1. és 2023. április 1. között – a kapcsolatfelvétel nélküli hitel lehetőség megjelenésének kezdeti és felfutó időszakában – közel 250 visszaélés történt, amik közül 120 esetben jártak sikerrel a csalók. Ezeknél az ügyleteknél az átlagos ügyfélkár megközelítette a 4 millió forintot.
Valamennyi esetben személyi kölcsönt vettek fel az érintett ügyfelek nevében a csalók.
A hitelintézeteknek több mint 130 esetben sikerült megelőzni a kibercsalást, ezekben az esetekben az igényelt hitelek átlagos összege 4,4 millió forint volt. Előfordult, hogy a bankoknak utólagosan sikerült visszaszerezni az ügyfelek nevében felvett hitelösszegeket. A pénzintézetek jelzései szerint az online hitelcsalások folytatódtak, mégpedig növekvő arányban – írja a lap.