A múlt héten megbolondult az Apple Pay és sok magyar felhasználótól vont le összegeket. Jellemzően pár ezres nagyságrendben, de volt több száz ezer forintos tétel is.
Mi történt? Egy technikai probléma miatt világszerte ügyfelek millióitól vont le kisebb-nagyobb összegeket az Apple Pay. Ez az iPhone telefonokon használt fizetési megoldás, amihez hozzákapcsolhatjuk kártyáinkat. Az érintett összegek levonására az Apple alkalmazásboltjának hibája miatt került sor.
Mi történik most? A CIB Bank azt közölte a Forbes.hu-val, hogy az Apple hibájából végrehajtott terhelések esetében már meg is történt a levont összegek jóváírása. Az MBH is bejelentette, hogy megkezdte a tételek visszautalását.
Egy nagy szám. Az OTP bejelentése szerint több mint 325 ezer tétel volt érintett, ezek visszautalását már megkezdték, és később számolnak majd el az Apple-lel. Az MNB közlése szerint a hiba következtében a magyar banki ügyfeleknél június 26-án 18-20 óra között mintegy 780 000 jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.
Mi a teendő? A magyar bankok azt közölték az ügyfeleikkel, hogy nem kell tenniük semmit, automatikusan visszautalják a levont tételeket.
Kis számban magyar Revolut-ügyfelek is érintettek, a cég tud a problémáról, de azt kéri, akitől levontak csütörtöktől tételeket, az jelentkezzen a chat-felületükön és vegye fel egy ügyintézőjükkel a kapcsolatot.