Brian Chesky társalapító levélben fordult a vendéglátókhoz, amiben megírta: cége beszáll a koronavírusjárvány okozta veszteségek pótlásába, ennek érdekében pedig létrehoz a cég egy 250 millió dolláros alapot.
„Talán nem érződik így, de társak vagyunk” – írja levelében Chesky.
„Mikor a ti üzletetek szenved, akkor a miénk is. Tudjuk ezt jól, most pedig sokan küzdötök, tőlünk pedig cselekvést vártok, nem szavakat.”
A legkésőbb március 14-ig történt foglalások egészen május
31-ig esedékes érkezéssel egy új kategóriába esnek. Ennek lényege, hogy a vendégek
lemondhatják a foglalást, mi több, teljes visszatérítést kaphatnak (ez
visszamenőlegesen is így van, hisz ugye a döntés március 30-án hétfőn született).
A házigazdákat a már említett alappal segítik. Mint írják:
„A 250 millió amerikai dollár értékű, házigazdáknak elérhető segélyalapunkból az Airbnb kifizeti neked annak az összegnek a 25 százalékát, amely a lemondási feltételeid alapján járt volna. Ha például normál esetben 400 amerikai dollárt kaptál volna a lemondási feltételeid alapján, annak a 25 százalékát, vagyis 100 amerikai dollárt fizetünk ki neked.”
A cég felhívja a figyelmet, hogy ezt az összeget teljes egészében ők állják, a vendégekre nem ró plusz költséget. Áprilisban indulnak a kifizetések, aztán havonta fognak utalni a rászoruló vendéglátóknak.
Ezen felül a négy alapítótag egy 10 millió dolláros Superhost Relief Fundot is létrehoz: a dolgozók egymilliót tolnak bele, az alapítók pedig további 9-et. Olyan vendéglátóknak nyújtanának vele segítséget, akik maguk is bérlők, így a lakhatásuk kerülhet veszélybe. A lakáskiadók áprilistól jelentkezhetnek a gyorssegélyért, ami fejenként nem lehet több ötezer dollárnál.
Főoldali kép: Sebestyén László