Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

2,5 milliárd forintos bírságot kapott a Booking.com a GVH-tól

A Booking.com B.V. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben azzal, hogy többek között megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztett mihamarabbi foglalásra – írja közleményében a GVH.

A hivatali 2018-ban indított versenyfelügyeleti eljárást a holland szállásfoglaló cég ellen, ezek mentén alakult a bírság is. Egyike ezeknek, hogy a tévéreklámokban gyakran hangoztatott „ingyenes lemondhatóság” a szerv szerint nem minden esetben volt igaz, csak korlátozottan lehetett igénybe venni, „továbbá magasabb árat is fizettek, mint ugyanazért a szállásért „ingyenes lemondás” nélkül, azaz az ingyenesség árát beépítették az érintett szállás díjába”.

Aggályosnak találta a hivatal továbbá, hogy a Booking honlapján és appjában látható szálláshelyek esetében sokszor kapott olyan üzenetet az érdeklődő, hogy az általa nézett szállást mások is nézik, az „nagyon keresett” – a GVH úgy látja, ez a gyakorlat „pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas, és megzavarja a fogyasztó döntéshozatali folyamatát”.

A SZÉP Kártya elfogadóhelyek feltüntetését sem találta korrektnek a hivatal. „A fogyasztók ugyanis nem valamennyi, a SZÉP Kártyát elfogadó szálláshely esetében észlelhették azonos módon és helyen e fizetési mód elérhetőségét, ami szintén torzíthatta döntésüket” – írják.

„A GVH – figyelembe véve a vállalkozás jogsértéssel érintett, magyar foglalások utáni jutalékbevételét – 2,5 milliárdos összegű versenyfelügyeleti bírságot szabott ki. A bírság kiszabása mellett a GVH az első két vizsgált magatartás tekintetében, határidő kitűzésével el is tiltotta a vállalkozást a további jogsértéstől.”

Kép: riccardo giorato // Unsplash

Oszd meg!

Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.

Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója