1. 230 fős gyűjtésünket a szereplők követőbázisa, potenciális elérése, közösségi médiás aktivitása és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján negyven főre szűkítettük.
2. A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékeltük, négy kategóriában.
• Követőbázis: az összes releváns közösségi médiumon elért követőszámokat, valamint azok kiegyensúlyozottságát vettük figyelembe. A HypeAuditor segítségével mértük az influenszerek közönségének minőségét, valódiságát és növekedési trendjét, és egy komplex mutatószámot számoltunk belőlük.
• Kedveltség: a SentiOne Brand Health Indexet és az eléréshez kapcsolódó mutatóit használtuk. A Brand Health Index a szereplőkről szóló pozitív és negatív tartalmak arányát – azaz énmárkájuk egészségét, kedveltségét – mérte.
• Aktivitás: az adott influenszer követőtáborának interakcióit mértük a HypeAuditor analitikáival, azt pontoztuk, mennyire képesek aktivizálni követőtáborukat (a lájkok átlagos száma és a tartalmak közötti eloszlása; a kommentek száma, valódisága; a lájkok és a kommentek aránya).
• Piaci visszajelzés: a média, reklámügynökségek, valamint az influenszerkampányokkal gyakran foglalkozó márkák képviselőiből álló, huszonkilenc fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.
3. Az adatpontokat ezután normalizáltuk a négy kategóriában, a számtani átlagukból áll össze az adott influenszer üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influenszerindexe.