Az újranyitás után lassan mindenki kezd visszaszállingózni az irodákba, de a mögöttünk álló időszak nem múlik el nyom nélkül. A visszatérés jó lehetőség a cég céljainak és értékeinek az újradefiniálására, megerősítésére – írja Benjamin Laker a forbes.com-on.
Itt az ideje összegezni az otthon töltött idő tanulságait, a régi, nem működő módszereket elhagyni, a karantén alatt kialakult új, hatékony módszereket bevezetni.
Benjamin Laker, a forbes.com külsős szerzője összegyűjtött három tippet, hogy a hasznodra tudd fordítani ezt az átmeneti időszakot.
1. Figyelj a nyílt
kommunikációra!
Ha nyílt, közvetlen beszélgetéseket folytattok az irodában erősíti egymás tiszteletét, ezáltal javítja az együttműködés hatékonyságát.
Akár vezetőként, akár munkavállalóként van problémád valakivel, közvetlenül hozzá fordulj!
2. Kezeld az aprónak
tűnő konfliktusokat is!
A látszólag kicsi, irreleváns kérdések, amik zavarják a csapattagjaidat, ha kezeletlenül maradnak, addig eszkalálódnak, amíg el nem kezdik rombolni a cégen beüli hangulatot, termelékenységet és hatékonyságot is.
A home office ideje alatt mindenki a saját mikrokörnyezetébe volt bezárva, és akár meg is feledkezhetett ezekről, de az irodába visszatérve a hosszú elzártság miatt valószínűleg sokkal érzékenyebben fognak reagálni az apró, zavaró tényezőkre.
Itt az ideje beszélgetni a kis problémákról, és véget vetni nekik!
3. Harmónia helyett a
tiszteletre törekedj!
Egy munkahelyen mindenki különböző háttérrel,
gondolkodásmóddal és nézetekkel rendelkezik. Ezért nem is életszerű azt
gondolni, hogy mindig mindenki egyet fog érteni.
Az a csapat, amelyik a harmóniára törekszik a tisztelet helyett a diszfunkcionalitás irányába halad. Ilyen helyeken a munkatársak félnek elmondani az eltérő nézeteiket, az új ötleteiket mert nem merik megtörni a látszólagos egyetértést. Ez a kultúra hátráltatja az innovációt és összességében az egész céget.
Vezetőként bátorítsd a csapatodat, hogy mondják el a valódi gondolataikat! sokkal inspirálóbb dolgozni egy felszabadult közegben, ahol mindenki tiszteli és meghallgatja a másikat.