Egy új vállalkozás elindításakor minden jól elkötött forint a cég növekedését segítheti elő, de ha alacsony költségvetéssel indulsz, érdemes nagyon megnézni, hogy mire költesz és mi lehet teljesen felesleges kiadás.
Az amerikai Forbes összeszedett hét tippet, hogy hatékonyan tudj bánni a kezdeti pénzkereteddel.
1, Ne költs szórakozásra!
A tapasztalt vállalkozók tudják, hogy egy üzleti vállalkozás indítása az
elején nem a szórakozásról szól. Korlátozott erőforrásokkal indulsz egy
veszélyes úton, azért kezdetben a küldetés-kritikus túlélési tételekre költs
csak, az extrák később is ráérnek.
2, Ne költs drága szoftverekre!
A piacon rengeteg ingyenes szoftver van, ami egy induló vállalkozásnak
tökéletesen megfelel. Ott van például az Asana, a Mailchimp vagy a Hootsuite. Használd
ki ezeket, ameddig csak tudod!
3, Ne vegyél fel több embert, mint amennyi feltétlenül szükséges!
Amit csak lehet, az elején szervezz ki és csak annyi állandó alkalmazottat
fizess, amennyi még elősegíti a vállalkozás növekedését, de nem okoz túl sok
költséget.
4, Ne tölts túl sokat irodabérlésre!
A cég indulásakor az is elég lehet, ha mindenki otthonról dolgozik és csak heti egyszer bérelsz egy tárgyalót a megbeszélésekre, de ha már muszáj állandó irodabérlésre szánnod magad, akkor is próbálj meg inkább kisebbet és olcsóbbat választani!
5, Spórolj a reklámokon és marketingen!
Rengeteg pénz kifolyhat az ablakon hatékonytalan Google- és Facebook hirdetésekre. Ezek helyett inkább próbálj meg olyan partnerségeket kialakítani más cégekkel, akikkel erősíthetitek egymás márkáját, és ott vannak még az olcsóbb mikro-influenszerek is.
6, Ne adj magadnak fizetést!
Kezdetben a termék felépítésére és az ügyfelek megszerzésére kell a
legtöbbet költeni. A kezdetben ez legyen a prioritás és a befolyt összegek
visszaforgatása is kifizetődőbb hosszútávon.
7, Használd ki az intelligens hitelkártya funkciókat!
A legtöbb üzleti hitelkártyánál adnak regisztrációs bónuszt és különféle pontokat a további kedvezményekhez. Használd ki ezeket!
Fotó: Annie Spratt / UNSPLASH