Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

stressz

Túlvállaltad magad? Ez a 6 kérdés segít abban, hogy elkerüld a munkahelyi kiégést

Egyszerre húsz feladatot szeretnél elvégezni, mert mindegyikről azt gondolod, hogy nélkülözhetetlen, mindig minden emailre egy órán belül válaszolsz és a munkatársaid feladataid is rendszeresen átvállalod? Sabina Nawaz, a Harvard Business Review szerzője összeszedett hat kérdést, ami segíthet, hogy okosabban dolgozz, és elkerüld a munkahelyi kiégést.

1. Miért kell ezt megcsinálni?

Lehet, hogy a teendőid listáján szereplő pontok negyede mögött nincs egy értelmes „miért”? Akkor ideje feltenni a kérdést, ez alapján priorizálni, a kritikus és legfontosabb feladatokat előre hozni, és minden mást hozzájuk igazítani. Előfordulhat, hogy egy-két meeting helyett bőven elég egy rövid e-mail is.

Advertisement

2. Tényleg belefér az idődbe?

Készítsd el a büdzsédet az egyik legértékesebb erőforrásodhoz: az idődhöz! Ha kirajzolódik, hogy mennyi időt kell eltöltened az első pont alapján priorizált feladatokkal, az alapján már könnyen el tudod dönteni, mi az, amit delegálnod kell.

3. Mi történik, ha ez egy hónap múlva sem lesz kész?

Azokban az esetekben, amikor a válasz erre az, hogy semmi, akkor azt a feladatot lehet, hogy nem is érdemes elvállalnod. Előfordulhat, hogy eddig nagyon sok olyan apró projekt vette el az időd a fontosabbaktól, amelyeknek semmi tétje. Ezeket érdemes delegálni.

4. Ki akarja ezt a feladatot elvégezni, és ki a legmegfelelőbb személy, aki elvégezheti?

Ha önkéntest keresnek egy munka elvégzésére, mindig te jelentkezel elsőnek? Nem kell. Mielőtt túlvállalod magad, gondolj bele, hogy van-e valaki más, aki alkalmasabb rá vagy több ideje van.

5. Milyen gyakran tulajdonítasz nagyobb jelentőséget egy feladatnak, mint a valódi fontossága?

Ahelyett, hogy mindent egyszerre szeretnél elvégezni és még mások helyett is minden apróságot átvállalsz, koncentrálj a legégetőbb kérdésekre. Mindig kérdezd meg magadtól, hogy ez valóban olyan fontos-e, mint amilyennek elsőre gondoltad.

6. Milyen történetet mondasz magadnak?

Ha azt gondolod, hogy a munkatársaid inkompetensnek, gyengének vagy bunkónak fognak tartani, ha nem lehet minden feladatot rádsózni, akkor ideje egy listára felírnod a félelmeidet és bizonytalanságaid és átgondolni, mi az, ami megalapozott és mi az, ami csak a belső kétségeid okoznak.

 

Jó ízlés! Milyen szörnyűséges dolog. Az ízlés a kreativitás gyilkosa.