Ha valaki jó a szakmájában, azt mindenképpen megtalálja a fejvadász.
Nem tanácsolják az álláskeresőknek, hogy a LinkedIn-profiljukon feltüntessék bármilyen módon is azt, hogy aktívan nézelődnek új hely után – írja a forbes.com. A legfőbb indok az, hogy aki egyébként a LinkedIn-en vadászik a leendő alkalmazottra, az valószínűleg akkor is fel fogja keresni a szakmájában profi LinkedIn-felhasználót, ha egyébként nincs ott az oldalán, hogy munkát keres, az aktív álláskeresőkkel szemben pedig állítólag előítéletesebbek az emberek.
Erre erősített rá Komár Balázs is, a IseeQ fejvadászcég egyik társalapítója. „A lehetőség így is úgy is betalál, bár ha valaki kiírja, hogy állást keres, egy picit lehet, hogy gyorsabb a folyamat”. A fejvadászok egy-egy pozícióra keresnek szakembert, és gyakran használják a LinkedIn-t arra, hogy megtalálják a megfelelő jelöltet. „A legfontosabb, hogy milyen kulcsszavakat ad meg valaki, mert a kereső ez alapján is ad találatot, illetve a bemutatkozó szöveg számít nagyon sokat”. A mérvadó ugyanakkor az első interjú lesz, viszont a felkészülést a cég részéről nagyban megkönnyíti, ha minél több közösségi platformon bele lehet látni a jelölt hobbijaiba, mert így lehet miről beszélgetni – a Twitter és a GitHub csatornák is fontosak – pozíciótól függetlenül.