Sikeresnek lenni sokkal könnyebb, mint boldognak – állítja Blaskó Nikolett, az ACG reklámügynökség alapító-tulajdonosa és ügyvezetője. A Forbes Legyél Jobb! Napjának színpadán többek között arról is beszélt, miként változott a sikerhez való hozzáállása, mit adott neki a lósport és hogyan tanult meg hálásnak lenni.
A siker nem egyenlő a boldogsággal
A sikert is meg kell tanulni kezelni – mondja Blaskó Nikolett, aki szerint ha valaki sebtapaszként használj az elért eredményeit, az nem kiteljesedésként fogja megélni őket.
„Ha megnézem a környezetemben lévő embereket, sokkal több sikereset látok, mint olyat, akivel cserélnék azért, mert boldog, kiegyensúlyozott, harmonikus életet él magas életminőségben.”
Egy cél elérni sokkal könnyebb, mint fenntartani egy harmonikus állapotot”.
Blaskó Nikolett szerint az elégedettségre kell inkább törekedni, az ugyanis magában foglalhatja a boldogságot és a sikert is.
Meg kell tanulni megélni a sikereket
Megélni a sikereket Blaskó Nikolettnek sem ment magától. Tíz évvel ezelőtt egy-egy cél elérése után elfogta a rettegés attól, hogyan fogja megtartani, hogyan fog helytálllni a következő feladatoknál. Időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy lássa, sodródik. „Önmegkérdőjelezéssel fűszerezett bizonytalanság volt a sikereim mögött, belső bizonytalanságokkal küzdöttem.”
Ma már pezsgőt bont, egy-egy eredmény elérése után kiül a teraszára, megéli az önmagával való elégedettésg érzését.
„Meg kell élni a pillanatot, nem szabad átszaladni rajtuk. Meg tudom köszönni magamnak, megdicsérni magamat, hogy ügyes voltam.”
Gondolataink változtatják meg a lelkiállapotunkat
Blaskó Nikolett tizenöt éve vezet hálanaplót, ma már 30 füzetet őriz. Minden nap leírja, miért hálás az elmúlt 24 órából.
„Nekem ezt meg kellett tanulnom beiktatni az életembe, mert nem jött automatikusan.
Hajlamosak vagyunk elfeledkezni a háláról, pedig az, ahogyan gondolkozunk, meghatározza a lelkiállapotunkat és a wellbeingünket.
Ha képesek vagyunk meglátni a jót és a lehetőségeket, ha tudunk vágyni a változásokra és nem megijedni tőlük, az sokkal jobb állapotba helyezhet minket.
A rendszeres sport segít a célállításban és a fókuszáltságban
Blaskó Nikolett komolyan űzte a díjugratást, versenysportolói múltja elmondása szerint sokat segít vezetői munkájában. A főiskolában még eldöntendő kérdés volt számára, hogy profi sportoló lesz-e. „Aztán a saját cég és a vele jövő sikerek bedarálták és felülírták ezt a sport iránti szenvedélyt.”
Nagyjából tíz éve azonban kislánya lovak iránti rajongásának fellángolása nyomán visszatért a lovakhoz és a lósporthoz, amatőr szinten kezdett újra lovagolni.
A sport sokat segít az önfegyelemben, a fókuszáltságban, a célállításban. Abban, amit elértem, nagy szerepe van a sportnak: hogy át tudtam zökkenni a sodródásból a tudatosság felé.
Az ügynökséggel is egy versenylovat akart létrehozni integrált kérdések megoldására, azért, hogy értéket teremtsen a kommunikációs piacon.
„Amikor az ügyfelektől nem méltó bánásmódot tapasztaltunk, azt mondtam a cspatomnak, hogy kétfajta ügynökség van. Vannak az igáslovak, akiket lehet rúgni, húzni össze-vissza, de csak egy szintet képes teljesítani.
De mi egy versenyló vagyunk, minket meg kell minket becsülni, inspirálni kell, meg kell minket nyerni és sokkal magasabb szinten teljesítünk.
A szármértéket tartani kell
Szintén a lovassportból hozta magával azt a szabályt, melyet az ACG-ben is visszatérően alkalmaznak.
„Ha nehéz feladat áll előttünk, mindig felemlegetem, mennyire a szármértéken múlik minden. Azon, hogy jól tudjunk egyensúlyozni, ez vezet a jobb eredményekhez”.
Hiszen a ló hátán ülve a szár jelenti az egyelten kapcsolatot a lóval. Ha túl hosszú, a ló azt hiszi, bármit megtehet, nincs felette kontroll. Ha viszont túl szoros, akkor nem lesz hajlandó velünk kooperálni, ellenáll.
Meg kell tanulnunk egyensúlyt tartani.
Ismét lesz UNICEF Pop-up Store
Blaskó Nikolett a beszélgetésen elárulta, idén ismét lesz UNICEF Pop-up Store.
A gazdasági és kulturális elit képviselői ismét „kipucolják a gardrójukat”, ruháik, kiegészítők 64 magyar tervező és divatmárka felajánlásaival kiegészülve megvásárolhatók lesznek a H&M showroomjában. A gardróbvásár minden bevételét az UNICEF és a Világszép Alapítvány kapja, többszörösen traumatizált gyerekek támogatására.