Az internetezők több mint fele eljutott addig, hogy rákeressen a saját nevére Googleban. De vajon azt tudják-e, hogy ha nem tetszik, amit látnak, azon tudnak módosítani? Az online reputációmenedzsment cikksorozat 2. részében arról lesz szó, hogy kell elemezni a jól szereplő tartalmakat, és stratégiát, akciókat formálni azok alapján.
Ha még nem olvastad, most bepótolhatod a cikksorozat első részét a reputációmenedzsment fontosságáról és a jelenlegi reputációd ellenőrzéséről.
Elemezd a jól szereplő tartalmakat
Az emberek 94 százaléka nem kattint át a Google második oldalára. Nem véletlen lett népszerű az a régi vicc, miszerint:
„Hol lehet legkönnyebben eltüntetni egy hullát? A Google második oldalán.”
Ezért érdemes a találati lista top 10 elemére koncentrálni, hisz a döntő többség csak ezeket fogja látni. A top 10 találat elemzésével kijelölhetjük, hogy milyen nehézségű a projekt, és mennyi idő alatt lehet jól szerepelni.
Ehhez minden tartalom esetében meg kell nézni két keresőoptimalizálási faktort:
- a tartalmi optimalizáltságot és
- a hitelességi szintet
Tartalmi optimalizáltság
A jó Google helyezés sajátossága, hogy annak tartalma releváns a keresési kifejezésre. Tehát ha saját nevünkre keresünk, akkor azok fognak jó helyen szerepelni, amik rólunk szólnak. Ezt természetesen adat alapon és szakmailag is meg lehet határozni.
Ahhoz, hogy egy weboldal jól tudjon tartalom alapján szerepelni a keresőkben, sok tényezőnek meg kell felelnie a keresett kulcsszóval kapcsolatban. Néhány lényeges ezek közül:
- Cím hosszúsága és a benne szereplő kulcsszavak száma; duplikációja
- A szövegtörzs hossza és alapossága kulcsszó szempontból, külön kiemelve a bekezdéseket
- Képek optimalizáltsága és megfelelő elnevezése
- Oldal meta adatainak kitöltöttsége, hossza, duplikációja és annak tartalmának kulcsszótartalma
- Open Graph és strukturált adat markupok megléte
- Weboldal betöltési gyorsasága és felhasználóbarátsága
- Mobil kiszolgálása mobilbarát weboldallal
Ennek vizsgálatához lehet használni különböző online marketing eszközöket, mint például a Website Auditor.
Hitelességi szint
A weboldalak között a Google méri az úgynevezett hitelességi szintet. Tehát hogy egy adott témában a weboldal mennyire ad releváns találatokat a keresőt használóknak.
Ennek a hátterében a legfontosabb tényező a weboldalak közötti hivatkozások, vagy más néven: backlinkek.
Az oldalra mutató linkek száma és minősége egy rendkívül lényeges mutató keresőoptimalizálásban. A saját tartalmon túl ezen keresztül tudunk hitelessé válni a Google szemében. Ezért fontos, hogy minél több, megbízható forrásból linket szerezzünk.
Ezt pedig olyan eszközzel lehet ellenőrizni, mint amilyen az Ahrefs.
Stratégia
Ha a legjobb találatokra ezt a két elemzést végigcsináljuk és annak eredményeit feljegyezzük, akkor nagyjából kirajzolódik, hogy miért az adott találatok szerepelnek jól.
Így pedig már tudjuk, hogy mire van szükség ahhoz, hogy egy negatív találatot megelőzzünk, vagy egy pozitív találatot jobb pozícióba hozzunk.
A stratégia kijelölése abból áll, hogy meghatározzuk:
- milyen találatokat szeretnénk kiszorítani a Google oldalairól?
- milyen tartalmak szerepelnek jól?
- milyen tartalmi optimalizációt tudunk megvalósítani a már szereplő oldalak esetében?
- új tartalmaknál mire van szükség a jó helyezéshez és hol tudunk megjelenni?
És pontosan ez az, ami kijelöli azt, hogy a projekt milyen nehézségű és mennyi idő alatt lehet megvalósítani. Hiszen most már ismert, hogy mit is kell megvalósítani.
A cikksorozat következő részében arról lesz szó, hogyan indulj el az online reputációmenedzsmented javításával.
Sepsey Barna reputációmenedzsmenttel foglalkozik, ő alapította a The Pitch nevű marketinges blogot, majd a reputation.hu-t, 2018-ban a 30 sikeres magyar 30 alatti listánkra is beválasztottuk.
Disclaimer: A külsős szerzők nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját.