Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Ne a meetinget szaporítsd, a teljesítményt nézd! 3 tipp a kollégák jobb mentális egészségéért

A járvány szinte mindenkinél emeli a stresszt, erre érdemes a cégeknek is odafigyelniük.

Távmunkában még hangsúlyosabb kérdés a dolgozók mentális egészsége. Egy friss felmérés szerint – amit a Forbes.com idéz – a munkavállalók 80 százaléka szívesen munkahelyet is váltana, ha egy erre a problémára jobban odafigyelő céghez mehetne dolgozni. A Telus International ezer amerikait kérdezett a lelkiállapotáról a távmunkával összefüggésben, amiből az derült ki, hogy 75 százalék fokozottabb stresszt és nyugtalanságot él át a pandémia kitörése óta. A jelenség a beosztottakat és a vezetőket egyaránt sújtja, és elég gyakori, hogy az alábbiak valamelyikét tapasztalják, tapasztalták:

  • Ötből négyen nehezen engedik el a munkát esténként, nehezen kapcsolják le magukat.
  • A válaszadók több mint fele vett már ki szabadságként egy „mentális egészség napot” az elmúlt időszakban.
  • 97 százalékuk azt mondta, a szabadság egyértelműen arra kell, hogy feltöltődjenek, és mentálisan egészségesek maradjanak.
  • A megkérdezettek fele a koronajárvány óta rosszabbul alszik, és kevésbé érzi magát mentálisan egészségesnek, amióta otthonról dolgozik.

A cégeknek tehát itt most úgy tűnik, feladatuk van, különben a helyzet a produktivitás rovására megy. A Telus szakértői szerint: 

  • Érdemes online workshopokat, webináriumokat, „wellness órákat” beépíteni a munkarendbe, amelyeken kifejezetten a dolgozók mentális egészségét igyekeznek javítani.
  • Azt is érdemes megfontolni, hogy a vállalatok támogassák a dolgozók terápiáját, legyen szó egyéni coachingról, pszichológusról, vagy bármi stresszkezelő módszerről. Példaként az NFL-t hozzák, ahol egy-egy csapatnál 53 játékosra 21 coach jut, mert felismerték, hogy ahhoz, hogy nyerjenek, érdemes inkább megelőzni, semmint utólag kezelni a mentális problémákat.
  • Rugalmasság, rugalmasság, rugalmasság. A Harvard és a New York University egy közös tanulmánya szerint a pandémia óta átlagosan egy órával mindenkinek megnyúlt a munkaideje, csak azért, mert otthonról dolgozik, tele van zoom meetingekkel és minden egyéb extra kötelezettséggel (pl. a gyerekek otthoni tanulása és hasonlók miatt).

Mindez a cégvezetők, főnökök részéről is sokkal nagyobb rugalmasságot igényel, és például, azt, hogy ne a meetingeket szaporítsák és az azokon való részvételben mérjék a dolgozók munkáját, hanem a teljesítményükön, vagyis azt nézzék, hogy mit tesznek le végül az asztalra.

Nyitókép: Francisco Moreno // Unsplash

 

"Különös szervezetem van. Nem emlékszem rá, hogy munka közben valaha is elfáradtam volna, csak a semmittevés merít ki végképp."