Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

6 fontos lépés a rendezett, még produktívabb munkahelyért

„Kiégtem. Teljesen el vagyok úszva a munkával. Ki se látok a dolgok mögül.” Néha ezeket a kifejezéseket a szorongás vagy a stressz kifejezésére használjuk, de lehetséges, hogy valójában a munkahelyi környezetünkről beszélünk – figyelmeztet az amerikai Forbes szerzője. Kiégettnek, elveszettnek érezzük magunkat – mert rendetlenség vesz körül.

Néhányan úgy gondolják, hogy a produktív dolgozóhoz rendetlen, zsúfolt iroda tartozik. Az ember munkahelye sok szempontból egyfajta visszatükrözése is. Mindegy, hogy hol van, ki kell téged szolgáljon, méghozzá jól. „Rendetlenség van, de pontosan tudom mindennek a helyét” – ezt a mantrát gyakran halljuk tőlük. Sokan azt gondolják, hogy a rendetlen asztal azt üzeni a munkatársainknak, hogy valami nagyon fontosat csinálunk, amiben egy perc szünetet sem tudunk tartani.

A rossz hír az, hogy a rendetlen iroda általában szervezetlen, fókuszálatlan, stresszes munkatársat takar. A jó hír viszont az, hogy ez a fajta elrettentés egyáltalán nem szükségszerű. A dolog rendszerezésének legegyszerűbb módja, ha minimalizáljuk a szükségtelen tárgyakat. Ha helyet szabadítasz fel, nyugodtabb leszel, képes leszel még hatékonyabban dolgozni, a gondolataid tisztábbak, a döntéseid jobbak lesznek. Ezért már megéri kihajítani néhány papírköteget és megtisztítani az asztalod, nem?

Íme hat fontos lépés, amellyel eltűnhet a rendetlenség és létrejöhet egy még produktívabb környezet!

1, Ürítsd ki a tárolókat, fiókokat, szekrényeket!

Távolíts el mindent, ami elavult vagy felesleges! Kezd a számítógéped tartozékaival, a felesleges vezetékekkel, merevlemezekkel vagy a régi eszközök használati utasításával. Aztán mehetünk tovább az irodai eszközökre. Mindenkinek elég egy tűzőgép, igaz?! De számológép is van a telefonodon, szóval gondold át, hogy évente hányszor van igazán szükséged az asztali verzióra! Végül jöhetnek a fogyóeszközök. Írószerek, mappák, címkék, tűzőkapcsok, jegyzettömbök, tollak, ceruzák, ragasztók, színes jelölők és így tovább. Ha valamelyiket nem használod legalább hat hónapig, semmi szükség rá, hogy az asztalodon, látható helyen foglalja a helyet!

2, Csökkentsd a polcodon lévő könyvek számát!

Hogy döntsd el, hogy melyiket tartsd meg és melyik menjen? Kezd el őket besorolni az alábbi 4+1 kategória egyikébe!

  • Könyvek, amelyeket sohasem olvastál és nem is valószínű, hogy el fogod. Szabadulj meg tőle.
  • Könyvek, amelyeket olvastál, de biztosan nem fogsz többet. Mehet ez is!
  • Könyvek, amelyeket olvastál és befolyással voltak az életedre. Tartsd meg őket! Vagy még jobb, ha kölcsönadod valaki olyannak, aki szintén sokat tanulhat belőlük!
  • Könyvek, amelyeket olvastál már és tudod, hogy fogod is még. Tartsd meg!
  • (+1: Könyvek, amelyeket nem olvastál és nem is fogsz, de utánanézhetsz benne dolgoknak. Tartsd meg!)

3, Tisztítsd meg a falakat, a térelválasztókat és a hirdetőtáblákat!

Fotók a csapatépítőről, poszterek, inspiráló feliratok? Diplomák és egyéb elismerések a dicsőségfaladon? Cuki kis tárgyak a térelválasztón? Távolíts el mindent, ami inkább zavaró, mint segít. Vedd le a polcokat, a táblákat vagy a hirdetőtáblákat, amelyekre nincs szükséged.

4, Nézd végig az iratszekrényeid!

Még a digitális korban sem tudjuk teljesen nélkülözni a papírkötegeket. Ehhez általában irattartókat, cetliket és irattartó szekrényeket használunk. Ez pedig mind helyet igényel. Egy rendetlen szekrény egy nyugtalanító emlékeztető, hogy van ott egy csomó papír, amellyel valamikor valakinek meg kell birkóznia. Itt az idő, hogy végignézd, mire nincs szükséged!

5, Távolítsd el a bútorokat és egyéb kellékeket, amelyekre nincs már szükséged!

Ha megvagy az előző ponttal, még az is lehet, hogy megszabadulhatsz egy-két csúnya fémdoboztól. Hát ez szuper hír! Csináld meg! Nézz szét, a szükségtelen könyvespolcok, székek, lámpák, elektronikai eszközök és órák is mehetnek!

6, Tedd az asztalod áttekinthetővé!

Tele van az asztalod olyan tárgyakkal, amelyekről úgy gondolod, hogy szükséged van rájuk? Légy merész és szabadulj meg mindentől, ami nlkül meg tudsz lenni. Biztos kell neked egy óra – ami van a mobilodon és a gépeden is? Egyszerre csak egy tollal vagy ceruzával tudsz írni, elég, ha egy-egy van kéznél! A tűzőgépeket, szalagadagolókat, jegyzettömböket, papírkapcsokat tárold egy könnyen hozzáférhető fiókban, nem pedig a látóterében.

Ha valamitől nem tudsz megszabadulni, gondolkozz el azon, hogy át tudod-e helyezni olyan helyre, ahol kevésbé zavar? A munkaterület leegyszerűsítése maximalizálja a benned rejlő lehetőségeket. Ha így teszel, többet, jobban és kevésbé stresszesen fogsz dolgozni!

 

Borítókép: Mia Baker / Unsplash

A hibák mindig megbocsáthatók, ha van elég bátorságod, hogy beismerd őket.