Főnökök, figyelem: higgadtság mindenek előtt!
Attól főnök a főnök, hogy a kellemetlen helyzeteket is kezelnie kell. Gyenge teljesítmény, bérfeszültség, az együttműködés hiánya, számtalan helyzet lehet, ami a végén kínos beszélgetésbe torkollik. Íme négy tipp az amerikai Forbes vendégszerzőjétől, hogy mindenki jobban jöjjön ki belőle, és főnökként elérd a célodat.
1. Felkészülés, felkészülés, felkészülés
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, miért fontos ez: érzelmileg túlfűtött vitákban életmentőek a higgadt érvek. Ha mondjuk az a téma, hogy csapatod egyik tagja nem teljesít elég jól (ez ugye erősen szubjektív), muszáj tényeket felmutatnod. Készülnöd kell olyan adatokkal, érvekkel, mutatókkal, amik messze túlmutatnak az érzésen vagy a véleményen.
2. Ő kiabálhat és sértegethet, te nem
Világos, hogy ezek a beszélgetések feszültek. Tele vannak érzelemmel, de nem lehetnek indulatosak. Legalábbis a főnök részéről. Ha arról van szó, hogy rosszul végzi a munkáját, a beosztott elveszítheti a fejét és csúnya dolgokat vághat a fejedhez. Erre is légy felkészülve, meg kell őrizned a higgadtságod. Bármilyen furán is hangzik, ilyen helyzetekben te vagy a felnőtt, neked kell engedned. Ettől még lehetsz elégedetlen, mérges is akár, de nem szabad kijönnöd a sodrodból.
3. Ne kerülgesd a forró kását!
Csak, mert jól indul a beszélgetés, ne akard megúszni a vitát. A konfliktuskerülés nagy kísértés, de amit el akarsz mondani, azt ne halogasd. Ezért fontos még a negyedik pont.
4. Tudd, hova akarsz eljutni!
Sokkal sikeresebb lesz az egész beszélgetés, ha tudod, mit akarsz elérni. Figyelmeztetni akarod a kollégát? Fejlődési tervet vársz tőle? Utolsó esélyt akarsz neki adni, mielőtt kirúgnád? Bármi is a célod, végig lebegjen a szemed előtt, mankóul szolgálhat.