Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Jön a mesterséges intelligencia, és mindent megváltoztat – ezt tanácsolja az IBM CEO-ja a túléléshez

A Las Vegasban megrendezett IBM Think konferencián az IBM vezérigazgatója, Ginni Rometty beszédében összefoglalta, hogyan lehetne okosan dolgozni. Rometty szerint a mesterséges intelligencia világában élünk, ahol sokszor a tárgyak felülírják az embereket. A mesterséges intelligencia az üzleti világban is határozottan jelen van, okosabbá teheti az embereket. De néhányan tartanak tőle, és nem bíznak benne, nem ismerik fel az előnyeit.

Rometty szerint egy megoldás van: az intelligenciát, mindegy milyen formában, a munka javára kell fordítani. A mesterséges intelligencia okosabbá tesz minket, és ha megfelelően használjuk akár a saját cégünket is segítheti.

Mennyire befolyásolja majd az mesterséges intelligencia a világot?

Sokan félnek attól, hogy túl nagy beleszólása lesz a dolgok menetébe a mesterséges intelligenciának. De ez nem valószínű,  nem a közeljövőben. Az emberek az ATM-ekre is azt hitték, hogy a helyi banktisztviselőkre kihat majd, de nem így lett. Sőt, egyre nyilvánvalóbb, hogy nem megoldás csak a technológiára hagyatkozni. Az emberek és a gépek jobban működnek együtt.

Kérdés az is, vajon az emberek megbíznak az olyan cégekben, akik összegyűjtik az adataikat? Az ügyfelek félnek attól, hogy kikerülnek a személyes adataik. Szóval, hogy éri el a cég, hogy bízzanak benne az ügyfelek? A Facebook és Cambrige Analytica esetének jelenlegi tanújaiként mindenki levonhatja a számára hasznos következtetéseket. Az adatokat hasznosan is fel tudjuk használni, de sokszor ez jelenti a legnagyobb fenyegetést. Ezért felelősségteljesen kell ezt behatárolni.

Emellett minden cég fél a széthullástól. Attól tartanak, hogy az, amit az Uber csinált a taxiiparral, velük is megtörténhet. De tudással meg lehet előzni a széthullástól való félelmet – ha tudod, milyen a céged és az ügyfeleid. Az adatok és a mesterséges intelligencia együttes felhasználásával végtelen lesz a tudásod a cégedről és az ügyfeleidről. Te válhatsz azzá a rombolóvá, aki irányítja a folyamatokat, és ha ezt jól csinálod, bárkit inspirálhatsz.

Jön az 5G

Mi a különbség a napjainkban legtöbbet használt 4G és az 5G között? Elvileg az 5G ezerszer gyorsabb, mint a 4G. Ezt azt jelenti, hogy minden, amit valaki elküld, az rögtön megjelenik máshol. Nem lesz többé szakadozó videóhívás, az emberek úgy beszélnek majd a világ különböző pontjairól, mintha egymás mellett lennének.

A technológia az ügyfelek előnyére válhat

Mindegy, hogy mekkora céget vezetsz, a tulajdonodban levő információ hatalmat jelent. Nem számít, hogyan gyűjtöd be ezt az információt, és hogyan tárolod, ha egyszer bekerült a rendszerbe az adat, ott fog eldőlni milyen is a cég, hogy mihez kezdesz vele.

Az információval a következőket tudod csinálni:

  • Cedd figyelembe az ügyfél kéréseit – Ha személyessé teszed az értékesítést és a reklámozást, az olyan mintha közvetlenül az ügyféllel beszélnél.
  • számíts az ügyfél szükségleteire – Ha egyszer ráérzel, hogy melyik ügyfél mit vár el tőled, tudsz segíteni a megfelelő termék, eljárás megtalálásában.
  • Ismerd az ügyfeled – Minden ügyfélnek van egy aktája, amiben nyomon lehet követni, miket vásárolt az évek során, ezért az ügyfél kénytelen lesz bízni abban, aki őrzi az információkat.
  • Javíts az ügyfél személyes és szakmai életén – A személyes adatok és vásárlási előzmények alapján, ki tudod következtetni, hogy legközelebb mire lesz szüksége egy ügyfélnek. Ha jó időben javasolni tudsz valami újat, az az eladást és a vevő elégedettségét is növeli.

Ha ezeknek eleget tudsz tenni, akkor tényleg sikerült okosan dolgozni.

 

A matematikában az ember a dolgokat nem megérti, hanem megszokja.