A jó önéletrajzhoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű információ, de azt a megfelelő formában is kell tálalni. A CNN összeszedett négy tippet, hogy hatékonyabban tudd eladni magad az önéletrajzoddal.
1. Figyelj rá, hogy mit hangsúlyozol!
A legtöbb cég az álláshirdetésben meghatározza, hogy melyek a legfontosabb készségek meghirdetett munkakör elvégzéséhez. Az önéletrajzodban hangsúlyozd ezeket és mindenképp tükrözd az álláshirdetésben használt stílust, ezzel is érzékeltetve, hogy mennyire egy hullámhosszon vagytok álmaid vállalatával. Ez azt is elősegíti, hogy a CV-d átmenjen az elektronikus átvilágításon, ami a benne szereplő kulcsszavakat figyeli, hogy aztán eljusson a toborzóhoz is. Keress hasonló munkaköri leírásokat, mint amire jelentkeztél és figyeld meg benne a rendszeresen megjelenő kulcsszavakat, hogy legyen hasonlítási alapod.
2. Tarts egyensúlyt a kemény és a puha készségek között!
Ügyelj arra, hogy önéletrajzodban szerepeljen mind a kemény, mind a puha
készségeid közül néhány.
A lágy készségek azok a viselkedésmódok és személyiségjegyek, amelyeket
mindennapi működéshez használnak, például az együttműködés és a
problémamegoldás. A kemény készségek általában funkcióspecifikusak és technikai
jellegűek, például a számítógépes programozás.
Mindkettőt fontos említeni, mert a munkaadók nem csak azt nézik, hogy kinek van meg a megfelelő képesítése, hanem azt is, hogy beleillik-e a csapatukba. De ne vidd túlzásba! Maximum hat-nyolc készség említése ajánlott.
3. Bizonyítsd!
Ahelyett, hogy az önéletrajzod egy rideg készséglista lenne, hozz példákat és történeteket ezek hitelességének érdekében. Például, ha azt mondod, hatékony sales-szakember vagy, akkor azt is írd mellé, hogy hány százalékkal növelted az eladásokat és melyik volt a legjobb eredményed.
4. Fejleszd a
hiányzó skilljeidet!
Ne törj le, ha bizonyos készségeid hiányoznak, amelyek kulcsfontosságúak a vágyott pozícióhoz! Inkább dolgozz a fejlesztésükön! Azzal, hogy leírod az önéletrajzodban, hogy mit tanulsz épp most, legyen az akár egy online kurzus vagy nyelvóra, azt közvetíted a munkaadó felé, hogy kész vagy állandóan fejleszteni magad.
Fotó: Helloquence / UNSPLASH