Magunkról beszélni nem mindig könnyű, önmagunkat eladni pláne nem. Ha valaki vállalkozik, fel kell készülnie arra, hogy előbb-utóbb beszélnie kell arról, amit csinál. A Forbes.com négy tippet gyűjtött össze, hogyan küzdd le az önreklámozással kapcsolatos félelmeidet.
Vannak azok az emberek, akik könnyen eladják magukat. Nem tűnnek beképzeltnek vagy álszerénynek, egyszerűen csak lazán és érthetően mesélnek arról, mivel foglalkoznak. Sok vállalkozó viszont nem érzi magát komfortosan, ha arról kell beszélnie, mit csinál, attól tartanak, hogy arrogánsnak tűnnének. De ha az ember vállalkozik, az önreklámozás az üzlet része. Akár szabadúszó vagy, akár cégtulajdonos, önmagad reklámozása elengedhetetlen ahhoz, hogy ügyfeleket találj. A Forbes.com négy tippel segít azoknak, akik túlságosan ráparáznak a dologra.
Keress olyan embereket, akik megértenek
Építs ki egy kört magad köré, olyan emberekből, akik támogatni tudnak téged. Ezek lehetnek más vállalkozók, cégtulajdonosok vagy csak az adott terület „civil” megszállottjai. Ők lesznek azok, akik minden posztodnál vagy megnyilvánulásodnál tudni fogják, mit miért csinálsz, lájkaik és kommentjeik pedig segíteni fognak abban, hogy mások is lássák, nem nagyképűen, hanem profin viselkedsz.
Ne gondold túl
Elsőre durván hangozhat, de a legtöbb embert valószínűleg feleannyira sem érdekel, mit és hogyan csinálsz, mint amennyire azt gondolnád. A legtöbb ember túlbecsüli, hogy a körülötte lévők mennyire fogják elítélni egy-egy tettét. Még ha egy ismerősödnek nem is tetszik a szöveg, amit egy Insta-fotó alá posztoltál, biztos, hogy egy percnél többet nem fognak a dolgon elmélkedni. Hacsak nem viselkedsz vagy beszélsz provokatív módon, hamar elfeledkeznek róla és továbblépnek.
Közvetíts értéket
Azzal, hogy olyat ajánlasz az embereknek, amire vágynak, nemcsak eladsz nekik, de ki is szolgálod őket. Gondolj arra, hogy azzal, hogy beszélsz a termékedről, nem idegesítően viselkedsz, hanem valakinek a problémáját megoldod.
Koncentrálj azokra, akik nyitottak
Gondolj valakire (hírességre vagy egy ismerősödre), aki sokak szerint már-már idegesítő mértékben reklámozta saját magát. Befolyásolta ennek az embernek a sikerét az, hogy mások esetleg a szemüket forgatták? Meg kellett volna hogy állítsa őket mások véleménye? Ha a válasz az, hogy nem, akkor ez a te esetedben is így van. Az, hogy mindenki szeressen téged, lehetetlen (ha ez a célod, jobb, ha még most abbahagyod, amit csinálsz). Koncentrálj azokra, akik nyitottak és érdeklődőek, és építsd rájuk az ötletedet: így fogsz tudni igazán előretörni.