A rosszul szervezett networking rendezvényeken csak energiát és pénzt pazarolsz. Az amerikai Forbes hozott 4 tippet arra, hogyan szervezd meg saját magad!
Egy erős személyes
márka, ami csak hozzád köthető, igazi karriergarancia. Ha mások úgy gondolnak
rád, mint egy adott terület szakértőjére, sokkal könnyebb új szakmai
kapcsolatokat teremteni, előléptetésért versenybe szállni vagy rávenni másokat,
hogy pénzt adjanak az új üzleti kalandozásaidra.
Az online jelenlét fontos, de nem egyetlen része az én-márkád erősítésének. Dorie Clark szerint, aki a Stand Out: How to Find Your Breakthrough Idea and Build a Following Around It című sikerkönyv szerzője, a közösségi médiás tartalom egyike a három pillérnek, amin az imidzsed nyugszik: a másik kettő a kapcsolatrendszer kiépítése és ennek a kapcsolatrendszernek a visszajelzése.
Bár számtalan rendezvény van már, ahol új szakmai kapcsolatokat építhetünk, sok közülük idő- és pénzpazarlás, rosszul szervezett, ami csak utólag derül ki.
Hogy menj tehát biztosra? Szervezd meg magad! Így biztosan értékesen telik az időd, házigazdaként pedig még a saját imidzsedet is erősíted, hisz akik eljönnek, neked köszönhetik majd, hogy értékes kapcsolatokra tettek szert.
Legyen fókuszod!
Pryia Parker, a The Art of Gathering szerzője azt mondja, a jó házigazda tudja, mit szeretne elérni a rendezvényével. Ha vállalkozó vagy, ez lehet olyan befektetők megismerése, akik hasonló üzletekben érdekeltek, mint amiben te utazol. Ha újságíró vagy, a buli szólhat a hasonló témákban író riportereknek és PR-eseknek. A lényeg, hogy tűzz ki egy célt, és ahhoz igazítsd a vendéglistát. A túl vegyes vendégsereg senkinek sem lesz hasznos.
Ez persze azt is jelenti, hogy ha valaki ezen a körön kívülről szeretne csatlakozni, szigorúnak kell lenned. Mérlegeld, hogy a plusz egy fők és más területek képviselői mennyire segítik a hasznos kapcsolatépítést.
Legyen gyakori!
Havi-kéthavi gyakorisággal nem vész el az előző rendezvény eredménye és tovább tudod építeni az ott megszerzett kapcsolatokat. Ha pedig híre megy, a vendégek szívesen elhozzák saját kollégáikat, így még több ember fog tudni arról, milyen figyelmes és hozzáértő házigazda vagy. Gyakori összejövetelekkel nem vész el az érdeklődés visszacsöppenve a hétköznapokba, és mindenkinek lesz mire várnia, készülnie.
A meghívók kiküldése is fontos része az én-márkád erősítésének. Még ha valaki nem is tud eljönni, tudni fog a rendezvényedről, ami elég ahhoz, hogy téged csatoljon a szakmai körökhöz.
Nem kell egy vagyont elköltened!
Ahhoz, hogy elkerüld az anyagi csődöt, nyugodtan kérhetsz hozzájárulást a résztvevőktől. Küldd ki a meghívót egy regisztrációs linkkel, ami jegyvásárláshoz irányítja az érdeklődőt. A jegy árában benne lehet az étel, az ital és a kiszolgálás, nem beszélve a kapcsolatépítés felbecsülhetetlen értékéről. Ezzel a trükkel még többen el fognak jönni, mert az emberek jobban elköteleződnek olyan rendezvények iránt, amiért fizettek is.
Érezd jól magad!
Ez az egyik legfontosabb pont. Legyen a rendezvényed és te magad is könnyed és vidám. Köszöntsd a vendégeket, mutasd be őket egymásnak és figyelj arra, ha valaki egyedül ácsorog.
Ne feledd, hogy a házigazdák mindig a szakmai közösség központjai, így ezek a rendezvények hosszútávon segíthetik a karriered.