Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Így kezeld a reputációd az online térben! Építkezés és védelem

Online reputációmenedzsment javítása során a leglátványosabb elem, amikor egy-egy új tartalom jelenik meg a top találatok között, vagy egy korábbi helyezését javítjuk. Ehhez viszont stratégiai szemléletre van szükség a tartalomgyártás során is. De mikor, melyiket válasszuk? 

A cikksorozat előző részeiben áttekintettük, hogy kell előkészíteni egy online reputációmenedzsment projektet saját magunk számára.

Ha lemaradtál róluk, itt találod őket (linkek külön a cikk végén):

  1. A reputációmenedzsment fontossága és az online reputációnk állapotának felmérése
  2. Így elemezd a reputációd online és alkoss stratégiát a javítására
  3. Alapozd meg a tartalomgyártási tevékenységed

Tartalomkészítés és -optimalizáció

Az utolsó lépés a megvalósítás, ami két részből áll:

  1. új tartalom készítése
  2. meglévők optimalizálása

Tartalomkészítés

Most már látjuk, hogy milyen tartalmakra van szükség. Főként olyanokra, amelyek képesek jó helyen szerepelni a Googleben. Ha nem rendelkezünk ilyenekkel, akkor értelemszerűen el kell őket készíteni. Új tartalmaknál érdemes figyelembe venni néhány érvet, ami mellette és ellene szól.

 

Mellette:

  • akármilyen témáról írhatunk
  • teljes mértékben befolyásolhatjuk a tartalmat
  • szabadon tudunk linket elhelyezni benne akár más találatainkra
  • naprakész információt tudunk megjeleníteni

 

Ellene

  • új tartalmaknak általában több időre van szüksége, hogy jó pozícióba kerüljön mint amik már ott szerepelnek
  • nulláról kell kezdeni a munkát, akár egy teljesen új weboldallal, vagy bloggal
  • sok energiát emészt fel a tartalomkészítés

Tartalom-optimalizáció

Meglévő tartalom optimalizálása alatt azt értjük, hogy abban kisebb tartalmi módosításokat eszközölünk, linket helyezünk el benne, vagy akár teljes mértékben újraírjuk, hogy más üzenetet közvetítsünk.

Ha van ilyen tartalmakhoz hozzáférésünk, ez mindenképp egy jó lehetőség, hogy módosítsuk. Viszonylag alacsony energiabefektetés mellett az eredmények pozitívak.

Érvek mellette

  • a meglévő tartalmak módosítása kevesebb időt igényel mint egy új tartalom készítése
  • ezek az oldalak már valószínűleg jó ideje léteznek, így előnyben vannak az újakhoz képest
  • egy meglévő oldalról szerzett link alapesetben többet ér mint egy új domainről

Ellenérvek

  • a téma általában adott, nem tudunk attól nagy mértékben eltérni
  • a tartalmat csak korlátozottan tudjuk módosítani, ha nem teljes újraírás a cél
  • nem feltétlenül tudunk teljesen naprakész információt megjeleníteni

A cikkekben felsorolt tanácsokat te magad is végre tudod hajtani. Legalább a saját-, vagy a cégünk nevének elemzéséig érdemes eljutni. Nagyon érdekes dolgok tudnak így kiderülni. Ráadásul észrevehetünk olyan tényezőket is, amik befolyásolják a napi üzletmenetünket, de korábban nem is tudtunk róla. Például egy jó helyen szereplő rossz értékelés rólunk, vagy a termékünkről.

Egy dolgot viszont fontos kiemelni. Egy összetett reputációmenedzsment projekt időtartama akár 1-2 év is lehet. Vannak persze rövid távon is már felmutatható eredmények, de a stabil márka kialakításához és fenntartásához idő kell. Egy szakértő segítségével persze ez az idő csökkenthető, mivel ő mind a stratégia kialakításában, mind annak a megvalósításában szerepet tud vállalni. 

Reputációmenedzsment: rólad mit mond az internet? (És hogyan tudod megváltoztatni?)

A Google-keresések második oldalán ragadtál? Mutatjuk, mit csinálj!

Nem találják meg a cégedet a neten? Építs linket, mutatjuk, hogyan

 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója