A Linkedin és a közösségi média még mindig fontos, de ezekben a különleges időkben, amikor a többség még mindig távmunkában dolgozik, új stratégiákra is szükség van.
Mindannyian tisztában vagyunk a kapcsolatépítés tipikus módszereivel: üzleti vacsorák, konferenciák, egyéb rendezvények. A pandémia miatt kialakult karanténhelyzet azonban alaposan alávágott ezeknek az eseményeknek. Az élet ugyan kezd visszaállni a rendes kerékvágásba, de a tömeges rendezvények időszakára még várni kell.
Hogyan kell ilyenkor kapcsolatokat építenünk? És mi lesz a már meglévő kollegális viszonyok ápolásával egy olyan időszakban, amikor sokan még mindig távmunkában dolgoznak?
Alisa Cohn and Dorie Clark coache-ok a világ számos elismert felsővezetőjének segítettek már a virtuális kapcsolatépítésben. A Hardvard Business Review most az ő tanácsaikból vázolt fel hármat.
1, Privát kapcsolatépítés a lemondott konferenciákból
Mióta a világjárvány kitört, a rendezvényeknek és a konferenciáknak befellegzett, szinte mindent eltöröltek. Ezt azonban a javadra is fordíthatod. Nézd át azokat a szakmai eseményeket, amik idén lettek volna. Írd össze a részvevőket (ha nincs meg a listád, kérd a rendezvényszervező segítségét), és válassz ki 5-10 olyan embert, akikkel szeretnél kapcsolatba kerülni.
Találj valami közös érdeklődési kört, ami felkeltheti az figyelmüket veled kapcsolatban.
(Például mindketten robotika kutatásokban vesztek részt, vagy ugyanarra az egyetemre jártatok korábban). Írj rájuk Linkedinen vagy emailben és fogalmazz meg valami hasonlót:
„Mindketten részt vettünk volna a konferencián, és reméltem, hogy találkozni fogunk, mivel mindketten robotika kutatással foglalkozunk. Ugyan a rendezvényt lemondták, de talán mindkettőnk számára hasznos lenne, ha találkoznánk, még ha csak virtuálisan is. Szólj bátran, ha benne lennél egy zoomos kávézásban.”
2, Gondold újra a földrajzi határokat!
Mielőtt a világ karanténba vonult, a kapcsolatépítésnél főleg a körülöttünk lévőkre összpontosítottunk. A helyi partnerekre koncentráltunk, és a meghívásokban külön hangsúlyt fektettünk arra is, hogy a találkozó csak akkor valósulhat meg, ha az illető éppen arra jár. A Zoom korában ezek a határok eltörlődtek és világossá vált, hogy kötetlenül és ingyenesen bárkivel „találkozhatunk”.
3, Hívj meg tapasztaltabb vezetőket is az online megbeszélésekre
A koronavírus miatt kialakult helyzet számos ismeretlen problémát okoz a cégvezetőknek, legyen szó a vállalat jövőjéről, a felmerülő új kihívásokról, vagy egyáltalán a globális munka lehetőségeiről. Ez alkalmat teremt arra, hogy informális munkacsoportokat hívj össze a kérdések megvitatására. (Persze, előtte egyeztess a főnököddel.)
Ha a találkozók után eredményre jutottatok, próbáljátok bevonni a párbeszédbe a felsővezetőket is.
Normális körülmények között ők azok, akiket gyakorlatilag lehetetlen elérni. Most, hogy mindenki a virtuális térbe költözött (és a vezetők sem utaznak annyit), nagyobb esély van arra, hogy még nekik is legyen 15 szabad percük.
fotó: Nathan Dumlao // Unsplash
.