Világszinten

Áll egy ember az utcán, rajta kötény, fehér ing, lánya, fia mellette.  Mögötte bolt, a bejárat felett a neve. A kereskedőtrükköket szüleitől tanulta, nem salestréningen, de aki tőle távozik, mégis mindig úgy érzi, […]

Bővebben

Gyorséttermi dolgozóból sikeres CEO – hat stratégia, ami a siker felé terel

Lenka Lutonska NLP tréner az Egyesült Királyságban, Fortune 500-as cégek vezetőit segíti a tanácsaival.

De ez nem volt mindig így. Harminc fonttal a zsebében, 19 éves korában hagyta ott Szlovákiát, és a szigetországban szerencsét és jobb életet kereső kelet-európaiakhoz hasonlóan nagyon alulról kezde. Először csak asztalokat takarított a vendégek után az egyik McDonald’s-ban, majd dolgozott boltvezetőként, miközben az önfejlesztést tanulta – az amerikai Forbes írt a történetéről.

2006-ban mindenét, köztük a házát és autóját is eladta, hogy ki tudja fizetni a tréner képzést. Három évvel ezelőtt elindította a saját online vállalkozását, csinált egy videót az önértékelés fontosságáról, meg is nézték több mint negyedmillióan.

 

Szerinte ha valaki sikeres akar lenni, ezt a hat irányvonalat érdemes szem előtt tartania:

1 – Ne vedd túl komolyan a saját gondolataidat és érzésedet.

Egy vállalkozó sem ússza meg, hogy kételkedjen saját magában. A stagnálás záloga, ha hagyjuk, hogy a gondolataink irányítsanak minket, és nem fordítva.

2 – Arra koncentrálj, hogy mit adhatsz másnak, ne arra, hogy mitől félsz.

Nem akarjuk, hogy kritizáljanak, hogy becsméreljenek, elutasítsanak, ezért sokszor nem merjük megtenni az első lépést sem. A leggyorsabban úgy lehet ezeken a félelmeken átlépni, hogy arra koncentrálunk, hogy mit adhatunk másnak.

3- Vedd körül magad olyanokkal, akik hasonlóan gondolkoznak.

A vállalkozás sokszor magányos élet. Amikor kételkedni kezdesz magadban, fordulj olyanhoz, aki megérti a helyzetedet.

4- Ne hasonlítsd magad máshoz.

Nehéz új dologgal előrukkolni, az előzetes piackutatás pedig sokszor hozhatja azt az eredményt, hogy a mi ötletünkhöz hasonló cég már létezik, aki ráadásul nagyobb is, jobb az online marketingje, van ügyfélbázisa. Ezzel nehéz lesz versenyezni! De felesleges másokhoz méregetni magunkat. Mindig volt erősebb törzs, nagyobb vár, gazdagabb király. Inkább a különbségekre kell fókuszálni, arra, ami egyedi. Az pedig nem más, mint mi magunk.

5 – Ne várd meg, hogy tökéletes legyen

A túlzásba vitt elemzés csak megakasztja a folyamatot. Ha kész, az jobb, mintha tökéletes lenne. Nem kell halogatni egy úgy fejlesztés, termék bevezetését csak azért, mert nincs teljesen tökéletesre pofozva, a hibák utólag is javíthatók, az elvesztegetett időt viszont nem hozza vissza senki.

6- Kövesd az utat, amíg nem jön el a siker

Vállalkozóként sokszor érezheti azt az ember, hogy ezer felé kell szakadnia egyszerre. Létezik egy úgynevezett „fénylő tárgy szindróma” , mindig a legújabb, legtrendibb dolgok iránti rajongás, amitől a vállalkozók azt várják, hogy varázsütésre megoldja a problémáikat. Ezekből lesznek a félbehagyott projektek, amik aztán rátelepszenek az ember lelkére, és már jön is a kétkedés, meg a sikertelenségből fakadó depresszió. Megoldás: tartsuk a szemünket a célon, és ne térjünk le az útról, bármilyen csábító is.

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő