Megtanított leküzdeni a félelmeimet, kockázatot vállalni és tanulni a hibáimból, szerintem erről szól a vállalkozói lét – mondja Anita Rincon, aki két év alatt épített nulláról millió dolláros céget befektetők nélkül. A Forbes.com-on osztotta meg, mi segítette őt a vállalkozásalapításban és a siker útján.
„Amit a márkámmal, a Sculpttal létrehoztam, nem más, mint amire vágytam, amikor még magam is túlsúllyal küzdöttem. Ez egy biztonságos hely, egy tanító, erős közösség, amely olyan nőknek épült, akiknek azonos a céljuk: a lehető legegészségesebb, boldogabb önmagukká válni.”
Anita Rincon, a Sculpt alapítója és tulajdonosa testsúlycsökkentő és megtartó étrendkiegészítőket kínál szerte az Egyesült Államokban, például a Walmart polcain és az Amazonon, és hamarosan világszerte megjelenhet. Cége 2018-ban indult, nulláról nőtt millió dollárosra. 15 dollárért elérhető étvágycsökkentő, testzsírcsökkentő, kalóriaégető vagy vércukorszintet kiegyensúlyozó termékei mellett ma már köröm- és bőrápolási termékeket is kínál. Rincon az alábbiak szerint foglalta össze, mi segítette őt a vállalkozásalapításban és a siker útján.
1. Szenvedélyesen akard
Anita Rincon eredendően nem különbözött a New Yorkban élők többségétől: elfoglalt volt és fejében csak a karrierje járt. Viszont amikor végre az egészségére is figyelni kezdett, az aztán az egész életét megváltoztatta. „Nemcsak hogy lefogytam, hanem teljesen megváltozott a táplálkozásról és a testmozgásról alkotott képem. Mindez átmeneti megoldásból az életstílusommá vált.”
Az üzlet ötlete már jött, amint megtapasztalta saját sikereit, és az élményt másoknak is át akarta adni. Azóta is motiválja, hogy segítsen másoknak is elérni, amit neki már sikerült.
2. Legyen pénzügyi terved
Befektetők nélkül vágott bele, saját megtakarításaiból, éppen ezért rövid és hosszú távú pénzügyi tervre is szüksége volt, továbbá a kiadásai szigorú monitorozására és persze a realitásérzékére. Kezdetben szabadúszókat bízott meg munkákkal, és csak akkor vett fel alkalmazottakat, amikor cége már biztos lábakon állt, amikor ez már kritikus pont volt a növekedés és a profi működés szempontjából. Akik befektetővel indulnának, azoknak azt tanácsolja, hogy fókuszáljanak erősen a kapcsolatépítésre.
3. Építs erős csapatot és delegálj
Minden egyes termék kifejlesztéséhez meg kellett találni a megfelelő labort, együttműködni táplálkozástudományi szakemberekkel, és időt szánni a tesztelésre. Mindeközben nem mindig volt egyszerű elindítani vagy futtatni a már meglévő termékeket és beindítani a kozmetikai vonalat is.
„Nagyon fontos, hogy megbízz a csapatodban, hogy másokra bízz feladatokat, különösen azokban a pillanatokban, amikor irányítanod kell és jó döntéseket hoznod” – mondja, hozzátéve, hogy persze előtte nem árt megbizonyosodni arról, hogy a csapat birtokában van a szükséges képességeknek és tapasztalatoknak.
4. Találd meg a különleges képességed
Az idei év végén a Sculpt bemutatja mobilappját, amellyel személyre szabható étrendek és edzésprogramok válnak elérhetővé. A cég ezzel támogatja a bolti termékeket és a vásárlók életmódváltását, túlmutatva önmagán.
5. Figyelj a változásra
Világjárvány ide vagy oda, a Sculpt tavasszal sem pihent, és nyárra meghirdetett egy ingyenes, bárki számára elérhető és étrendkiegészítők nélkül is használható kihívást, amellyel mozgásra motiválta az otthon karanténozókat. Rinconnak a delegálás is segít abban, hogy figyelhesse a piacot, a környezetet és a változásokat.
Nyitókép: Clem Onojeghuo / Unsplash