Találkoztam a világ leggazdagabb magyar emberével

Kint meleg van, nehéz és párás idő. Bent hűvös és csend. 25 óra utazás, egy éjszaka és egy papírtányéron felszolgált amerikai reggeli (bagel, nagy pohár gyenge kávéval) áll mögöttem. Az […]

cover_1_new_2017_nov_peterffy

Bővebben

fb

Facebook-trükkök: így szerezz ingyen infókat a konkurenciádról

Oszd meg!

Facebook-trükkök, amelyekkel hatékonyabbá tehetők a marketingkampányok.

A growth hacking kifejezést általában olyan kiemelkedően híres programozói vagy marketing technikákra szoktuk használni, mint amilyen ebben a korábbi growth hacking alapokról szóló cikkben lévő Airbnb hack, vagy éppen a Dropbox ajánló rendszer hackje.

Amikor a munkám során az ügyfeleimnek csinálok 1-1 beállítást, vagy implementálok néhány marketing-pszichológiai trükköt, azon gondolkozom, hogy vajon ezek az “apróságok” beleillenek-e ebbe a mára már “buzzword”-é avanzsálódott kifejezésbe? Nem tudom, mindenesetre leírok néhány fogást és trükköt, amelyekkel hatékonyabbá tehető egy-egy marketingkampány, vagy épp némi információhoz juthattok a konkurencia marketingtevékenységéről.

  1. Facebook célzás wifin keresztül

Alapból duplán eldugja azt a beállítási lehetőséget a Facebook hirdetéskezelője, hogy

csak olyanokra tudj célozni, akik wifi hálózathoz csatlakoznak épp.

Számos hirdetésmegjelenítést spórolsz meg magadnak ezzel a lépéssel, mivel nem fogod feleslegesen égetni a pénzt olyan felhasználók miatt, akik épp a metrón, vagy egy gyors ebéd közben neteznek, és eszük ágában sincs vásárolni a telefonjukon, csak nincs jobb dolguk.

Ha a hirdetésed célja, hogy a végén vásároljanak, akkor ez a beállítás elég fontos a kampányban. Ugyanis nem életszerű, hogy valaki épp a metrón, a helyért való kakaskodás közben fogja megvenni azt a telefonján, amit te a gondos szövegezés és kreatív gyártás után elé teszel egy hirdetésben.

Ezért jó, hogy ha wifihez csatlakozott embereket célzol, mert akkor nagyobb az esélyed, hogy vagy otthon, vagy a munkahelyén, nyugodtabb környezetben éred utol a felhasználót.

Figyelem! Ha márkaépítő kampányt futtatsz, vagy direkt remarketing listákat szeretnél építeni, akkor nem feltétlen kell ez a beállítás.

Hol találod? Először is a Facebook hirdetéskezelőjében (Facebook Ads, külön appként is letölthető a telefonunkra) keresd meg az “elhelyezéseket”, majd válaszd ki az egyedi elhelyezési lehetőséget.

growth-hacking-facebook-01

Aztán nyomd meg ezt:

growth-hacking-facebook-02

És végül kattintsd be a kis négyzetet itt:

growth-hacking-facebook-03

  1. Mondd, hogy taggeljék be egymást a felhasználók!

Egyértelműnek hangzik, de sokan nem alkalmazzák ezt a trükköt. Az ügyfeleinknél többször van olyan, hogy tudjuk, a termék igazán egy családnak, vagy egy közösségnek lenne alkalmas, nem csupán egy felhasználónak. Ilyenkor nemes egyszerűséggel bele kell írni a hirdetés szövegébe, hogy “taggeld be azt, akivel szívesen elutaznál” (ha pl. utazás a termék), vagy “jelöld be azt, akivel kivennéd ezt a luxusvillát” (ha pl. egy rövid távú ingatlanbérlésről beszélünk).

És láss csodát, van, amikor 30-40-50 komment érkezik a hirdetés alá, mely egyrészt növeli a hirdetés “hitelét”, a magas “engagement” miatt, másrészt ingyenes organikus elérést eredményez.

  1. Olvasd el a hirdetések kommentjeit!

Hogy jön ez a growth hacking-gel foglalkozó cikkembe? Lehet mosolyogni, de rengetegen nem hallják meg a piac visszajelzéseit. És ez az egyik legjobb módja annak, hogy ingyen visszajelzést gyűjts. Olvasd el a kommenteket a hirdetéseid alatt!

Így derültek már ki olyan nagyobb UX (felhasználói élmény) problémák weboldalakon, vagy apróbb helyesírási hibák a hirdetésekben, amelyek javítása nélkül biztosan pénzt égettünk volna a továbbiakban.

Ha hatékonyan szeretnéd ellenőrizni, hogy melyik hirdetéseid alatt vannak kommentek, akkor a hirdetéskezelőben nyisd le az oszlopokat:

growth-hacking-facebook-comment-01

Utána válaszd ki az “engagement” opciót:

growth-hacking-facebook-comment-02

Majd láthatod, hogy melyik kampány/hirdetésszett/hirdetés (nézettől függően) alatt mennyi komment, reakció és megosztás van:

growth-hacking-facebook-comment-03

 

  1. Megtalált egy versenytársad hirdetése Facebookon? Tudj meg többet róla!

Velem is már többször előfordult, hogy egy konkurens ügynökség hirdetése jelent meg a hírfolyamomban és sokáig nemes egyszerűséggel letiltottam őket. De egy ideje találtam egy sokkal hasznosabb módját a hirdetéseik “hasznosításának”. Ugyanis ha rákattintasz a hirdetésnél lévő jobb fülre, akkor valami hasonlót kell látnod:

why-am-i-seeing-this_

Ilyenkor több dolgot tehetsz. Ha azt akarod, hogy több ilyen hirdetés jelenjen meg neked (csupán szakmai kíváncsiságból), akkor jelöld be a “This ad is useful” opciót, melynek következtében a Facebook el fog kezdeni több hasonló (remélhetőleg még több konkurens) hirdetést neked feldobni. Ez pusztán azért hasznos, mert láthatod, hogy a konkurencia milyen kreatívot, szöveget és CTA-t (call-to-action) használ a hirdetéseiben.

A másik, hogy rákattintasz a “Why am I seeing this?” opcióra, melynek következtében a Facebook némi plusz információval szolgál, hogy miért éppen te látod ezt a hirdetést. Íme:

hirdetes-magyarazat

Ettől a magyar médiumtól, amelynek nevét kitakartam, azért láttam a hirdetést, mert a profilomban szerepel, hogy “kapcsolatban”, valamint beleesek az általuk beállított célcsoportba. A hirdetésükön pedig az újságjukat szerették volna eladni egy karácsonyi csomag keretében. Megjegyzem teljesen releváns volt a hirdetésük! Gratula a marketingesüknek! Ha konkurens lap lennék, akkor már beljebb lennék azzal az információval, hogy ez a lap karácsony előtt milyen demográfiába tartozó embereknek hirdet és mit.

  1. Nem talált meg egyik versenytársad hirdetése sem? Sebaj, mindenre van megoldás!

Mi van akkor, ha nem találkozol a konkurencia hirdetéseivel, de te azért kíváncsi vagy? Van megoldás. Viselkedj úgy, mint egy lelkes érdeklődő! Elsőként iratkozz fel a hírlevelükre! Ezzel több mindent el tudsz érni. Egyrészt azt, hogy meg tudod figyelni az email marketinges képességeiket. Másodsorban, mivel az oldalukon jártál, jó eséllyel belekerültél a remarketing listájukba, ami miatt célzott fizetett hirdetéseket fognak önként és dalolva az orrod alá dugni. Sőt, ha a konkurencia egy kicsit is ért a fejlettebb célzási technikákhoz, akkor emaillista alapján fog célozni, amelyben mivel benne vagy, ezért ugyanúgy látni fogod a hirdetéseit. És még kamu profilt se kellett csinálnod!

Ha profi szinten szeretnétek ezt űzni, akkor érdemes olyan szoftvereket is bevetni, mint a Fanpage Karma.

Farkas Zsolt, Growth Panda Agency – társalapító

A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlen tükrözi a Forbesét.

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő