Miután az akkor 19 éves manchesteri Sebastien Vanderlinden apja rákban meghalt, a fiú lakhatás és pénz nélkül maradt. Egy ideig egy ismerős kanapéján élt, majd két barátjával megalapította a gumicukor kinézetű vitaminokat értékesítő vállalkozását. A Yumi Nutrition éves forgalma ma már kétmillió dollár.
Vanderlindennek nagyon gyorsan a saját lábára kellett állnia, ezért a főállása mellett megtanult kódolni és különböző éttermeknek készített applikációkat. Már ekkor tudta, hogy saját vállalkozást szeretne, és ötleteivel a szabadidejében foglalkozott.
2017-ben két barátjával, Joshua Margettsszel és Adam Barkerrel együtt megalapították a Yumi Nutritiont, ami gumicukorszerű vitaminokat árul. Ekkor még mindannyiuknak volt heti negyvenórás munkája, esténként jártak a postára, hogy elküldjék a csomagokat a megrendelőiknek.
A Yumi Nutrition első éves forgalma 15 ezer, a tavalyi kétmillió dollár volt. 2018-ban több mint 130 ezer dolláros befektetést kaptak, és beköltöztek az első manchesteri irodájukba.
Sebastien Vanderlinden a Business Insidernek mondta el azt a nyolc tippet, ami szerinte a sikeres vállalkozásindáshoz kell:
1. Olyan cégben gondolkodj amit szenvedéllyel tudsz vinni, de a képességeidhez is illik!
Ha olyan üzletbe akarsz belevágni, aminek a startvonala előtt még rengeteg új készséget el kell sajátítanod, akkor csak újabb akadályokat állítasz magad elé. Mérd fel, hogy miben vagy a legjobb, mi az, ami szenvedélyesen érdekel, és abba az irányba indulj!
2. Bízz az üzleti partnereidben!
„Pályafutásom egyik legnagyobb hibája az, hogy nem bíztam a kollégáimban és az üzlettársaimban” – mondta a Yumi Nutrition társalapítója.
Miután üzletet kötsz valakivel, vagy felveszed a cégedbe, bízz benne, és hagyd, hogy végezze a munkáját!
3. Állandóan tanulj új készségeket!
Az, hogy már nem jársz iskolába, nem jelenti azt, hogy abbahagyhatod a tanulást. Szakítsd időt könyvekre vagy ingyenes kurzusokra!
4. Tartsd meg a kezdők hozzáállását!
Ne hagyd, hogy a korai sikerek figyelmetlenné és önelégültté tegyenek! A hosszú távú fennmaradás érdekében igyekezz megtartani a kezdők lelkesedését és tudásvágyát! A saját tapasztalatid mellett érdemes a körülötted lévők hibáiból és eredményiből is tanulni.
5. Készülj fel a nehézségekre!
Vanderlinden szerint a legjobb tanács, amit az apjától valaha kapott, az volt, hogy készüljön fel a hullámvölgyekre. „Attól függ, hogy eléred-e célod, hogy hogyan kezeled a legnehezebb pillanatokat.”
6. Ne hagyd magad elkényelmesedni!
Ha már valami nem okoz kihívást, az azt jelenti, hogy abbahagytad a fejlődést és a növekedést. Egy vállalkozás életében pedig a stagnálás egyet jelent a közeledő rolólehúzással.
7. Mutass bizonyítékokat a befektetőidnek!
Túl sok olyan ember van, akinek van egy jó ötlete, ezért ha meg akarod győzni a potenciális befektetőidet, akkor konkrét adatokkal állj elő! Ez lehet a feliratkozód, az előfizetőid száma, vagy az eddigi bevételeid, de itt nem lesz elég a motivált attitűd.
8. Mielőtt nekivágsz, tudd, hogy a vállalkozói lét nem való mindenkinek!
CEO-nak lenni magányos, kimerítő, stresszes és kockázatos életforma. Mielőtt belevágsz, mérd fel, hogy valóban ezzel tudsz-e kiteljesedni!
Borítókép: Sebastien Vanderlinden, a Yumi Nutrition társalapítója // Fotó: Facebook