Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Tim Mossholder / Unsplash

Csak tíz százaléka adakozik rendszeresen a magyaroknak, a többség szerint ez a nagyvállalatok feladata

Tíz százalék alatti a rendszeres adakozók száma Magyarországon, de az időnkénti támogatások esetében már jobbak vagyunk, és sokféle támogatási módot használunk pénztől egészen a véradásig.

Reprezentatív kutatásban vizsgálta a magyarok adakozási szokásait a Generali Biztosító. A 18-59 éves hazai lakosság körében készült felmérésből az derült ki, hogy a válaszadók csupán 8 százaléka adományoz rendszeresen, 62 százalék néha, 30 százaléka pedig soha nem szokott. A rendszeresen adományozók körében

a 40-49 éves, felsőfokú végzettségű, Budapesten és megyeszékhelyen élők lakosok voltak a legtöbben, nők és férfiak fele-fele arányban.

A kutatás szerint a magyarok leginkább anyagi támogatás formájában szeretnek adományozni: 69 százalék az adó 1 százalék felajánlásával teszi ezt meg, közel felük pedig esetenkénti anyagi támogatással. A válaszadók harmada tárgyi adományokat juttat el a rászorulóknak, 15 százalék pedig véradással segít. 

A válaszadók véleménye a leginkább támogatásra szoruló csoportokat illetően kevésbé volt egyöntetű,

a legfontosabb 3 kategóriába a beteg gyermekek, az állatmenhelyek és a rászoruló gyermekek támogatását sorolták.

Ezeken kívül támogatásra érdemes területnek tartják még a betegségekkel kapcsolatos szervezetek munkáját, a koraszülött ellátást és a környezetvédelmet.

Az adományozás, rászorulók támogatása esetén örök kérdés, hogy ez kinek a felelősségi körébe tartozik leginkább. A kutatás során megkérdezettek 61 százaléka egyetértett abban – függetlenül attól, hogy ők adományoznak-e –, hogy a nagyvállalatoknak az is a feladatai közé tartozik, hogy a társadalom rászoruló rétegeinek támogatásában hangsúlyos részt vállaljanak.

A felmérés során az is kiderült, hogy az alacsonyabb adományozási kedv ellenére, hajlandóak többet fizetni egy termékért, szolgáltatásért, ha a díjnak egy bizonyos százaléka a jó ügyet támogat. Ebben az esetben rendkívül fontos számukra a transzparencia, hogy tudják, pontosan hova megy a pénz. 

Borítókép: Tim Mossholder // Unsplash

 

"Különös szervezetem van. Nem emlékszem rá, hogy munka közben valaha is elfáradtam volna, csak a semmittevés merít ki végképp."