Negyedik alkalommal rendezte meg a Civil Impact Nonprofit Kft. a Good Impact fenntarthatósági vásárt, ahol nagyvállalatok találhatnak civil stratégiájukhoz szükséges partnereket – és vásárolhatnak is. Ha pedig most mindenki forgatni kezdte a szemét egy újabb jószolgálati kezdeményezésre, ahol annyi történik, hogy vállalatvezetők kölcsönösen megnyugtatják saját lelkiismeretüket, akkor adjon ennek az egésznek még egy esélyt, mert a Good Impact egyáltalán nem ez a rendezvény.
Hanem „egy öt érzékszervre ható különleges piactér, ahol minőségi civil kapcsolatokat, üzleti lehetőségeket, érzékeny vagy éppen szórakoztató bemutatókat, jó energiákat és egy hiperaktív Novák Pétert kapnak a vendégeink” – mutatkozik be a Good Impact,
amelyet idén a vadiúj Király utcai esőerdőben, a Twentysixben rendeztek meg egy valóban hiperaktív, Kimnowak-és Beugró-hangulatot hozó Novák Péter házigazdával, nyolc civil szervezet színes-szagos bemutatójával és tucatnyi vállalat rekordrészvételével.
Novák egy laza nyitó activityvel indított, amelyben a rendezvény tételmondatát mutogatta el úgy nyolcvan idegennek ( „A fejlődés jó és fenntartható, a mi feladatunk, hogy megtartsuk ”). Kitért arra is, hogy ezen a rendezvényen a részvétel már lelkiismereti kérdés, és aki eljött, az büszke lehet magára, mert a jónak esélyt kell adni. Ezután a regisztrációkor kapott névtáblánk szalagjának színe alapján csapatokba osztottak minket, majd ezekkel a csapatokkal végigjártuk az idei nyolc civil szervezet showroomját, ahol megvételre kínálták üzleti szolgáltatásaikat. Nyolc perc állt rendelkezésükre, hogy bemutassák, mit kínálnak, mi kipróbáltuk, megkóstoltuk, meghallgattuk, majd az idő leteltét jelző gongszó után tovább álltunk a következő showroomba.
Az esemény főleg ezektől a demóktól különleges,
a 26 fokos városi dzsungelben jógáztunk az Adnijógával, meghallgattunk egy mianmari mesét a Világszép Alapítványtól citromfüves meseolajat szagolgatva a csuklónkról, adományutat szimuláltunk a Nógrád megyei Zabarra az Adománytaxival és ötlabdás zsonglőrködéssel értettük meg, mit jelent a munkahelyi „cirkusz” a Magyar Zsonglőr Egyesülettel.
Bár én kibiceltem, a cégek képviselői minden nekik tetsző szolgáltatást saját „bevásárlólistáikon” jelöltek, amit a rendezvény végén meg is vásároltak. Ha épp lett volna háromszázezer forint nálam, én is szívesen bevásároltam volna, ugyanis egységesen ennyibe került minden szolgáltatás, hogy az árkülönbség ne legyen szempont a vállalatok döntéseinél.
A részt vevő civil szervezeteket pályázatok alapján választotta ki egy céges vezetőkből álló tizenkét fős zsűri, a Civil Impact pedig csatornaként és tolmácsként is működik a sokszor más nyelvet beszélő civilek és nagyvállalatok között.
Kiss Gyöngyvér és háromfős csapata több mint tíz éve dolgoznak a két szféra képviselőivel, ez idő alatt közel 200 partneri együttműködést hoztak létre közöttük 20 millió forintnyi értékesített szolgáltatás vagy hosszútávú stratégiaépítés formájában.
Az idei Good Impacten többek között a Coca-Cola Magyarország, az Union Biztosító, a Tigáz, az Erste, a Dm, az A38 Hajó is képviselte a vállalati szférát, illetve ott volt két önkormányzat is. Az alapítványok közül pedig az Adnijóga, az Adománytaxi, a Európalánta Egyesület, a Hősök Tere Kezdeményezés, a Magyar Zsonglőr Egyesület, a Napra Forgó Nonprofit, a Szatyor Egyesület és a Világszép Alapítvány kapott lehetőséget szolgáltatásai bemutatására.
Csak a mai eseményen harmincöt megállapodás született, de ami ennél is fontosabb, voltak elgondolkodtató szembenézések saját sztereotip gondolkodásunkkal, jelenlegi életmódunk fenntarthatatlanságával, ezeken át pedig az együttműködés erejével is.
Fotók: Civil Impact