Minden reklám nélkül, rövid idő alatt vált a covid-időszakban hatalmas sikerré a Körvonal kártyajáték, amely nem tesz mást, mint beszélgetésre invitál. Azóta sorra jelennek meg az újabb és újabb változatok, hamarosan külföldön is elérhető lesz.
Priger Inez irodavezetőként kezdte a húszas éveiben, de hamar váltott a kreatívabb irányok felé. Miután számos márka útját egyengette a siker felé közösségimédia-menedzserként vagy art directorként, úgy érezte, itt az idő, hogy saját termékkel rukkoljon elő.
A Körvonal egyszerű ötleten alapszik. A játékosok a kártyákon szereplő kérdésekre válaszolva mesélnek magukról, idéznek fel emlékeket, élményeket, érzéseket. Nincsenek különleges szabályok, minden társaságban organikusan alakulhat egy-egy ilyen irányított társalgás formája és módja. Jó lehet ismerkedésre, de mély, megnyíló beszélgetésre is. Kezdődő ismeretségek és régi, a mindennapi feladatok megoldásában rutinossá vált kapcsolatok is profitálhatnak belőle.
A Körvonal termékcsalád és a készítők. Fotók: Molnár Dani/Stiglincz Gábor (10 kép)
Nem is a sikere meglepő feltétlenül, hanem a tény, hogy eszközre van szüksége az embereknek a beszélgetéshez. Ahhoz, hogy meséljenek magukról és meg is hallgassák a másikat. Úgy, hogy semmi más célja nincs az egésznek, mint maga a beszélgetés.
A Körvonal és a StudiOh mögött álló Dream Lab kft. 2021-ben mintegy 56 millió forintos adózott eredményre tett szert (120 milliós forgalom mellett) a korábbi évek mínuszos teljesítményei után.
Forbes.hu: Amikor kitaláltad, hogy éppen ezt az ötletedet valósítod meg, volt benne olyan motiváció, hogy segíts az embereknek beszélgetni?
Priger Inez: Szerettem volna, ha minél többen beszélgetnek, megnyílnak, de nem volt ebben tanító szándék, nem volt tudatos. Nekem is vannak olyan barátaim, akik nehezebben nyílnak meg, és tudom, milyen jó az, amikor felszabadulnak bennük a dolgok. Olyan terméket szerettem volna készíteni, ami szórakoztató, ami leköti az embereket, és amivel minőségi időt lehet eltölteni, sok embert megérinthet, sokak által szerethető.
Megleptek a visszajelzések? Az Instagramon rendszeresen szembejön velem is a sok pozitív poszt a kártyajátékokkal kapcsolatban. Mintha az emberek „visszataláltak” volna egymáshoz a képernyők mellől.
Sok visszajelzés jön, ami a mai napig meglep. Az első hatalmas meglepetés az volt, amikor terapeutáktól, pszichológusoktól érkeztek az üzenetek, hogy beépítették a terápiákba is. Írtak tanárok is, hogy osztályfőnöki órán játszanak vele. Nyilván ez nekem laikusként, aki nem a pszichológia területén mozog, óriási dolog.
Van egy-két megható, szívhez szóló történet is, amik szintén hatalmas lökést adnak. Volt egy zárkózott, dadogó kislány, aki nehezen nyílt meg a közösségekben, majd miután elkezdtek játszani vele, jelentősen csökkent a dadogása és teljesen más kislánnyá vált az óvodában.
Érkezett olyan történet is, hogy egy rossz házasságban feltett a feleség néhány kérdést a férjének, és a kapott válaszok rádöbbentették, hogy nincs jövőjük együtt. Elvált, már boldogan írt nekem üzenetet, hogy a Körvonalnak köszönheti, hogy meghozta ezt a fontos döntést.
Egy másik vásárló karácsonyi ajándékként vásárolta meg az édesanyjának, akivel 10 éve megromlott a kapcsolata. Az egész estét aztán végigjátszották, együtt sírtak, bocsánatot kértek, azóta javult a kapcsolatuk.
Álmomban nem gondoltam, hogy a Körvonal ilyen utat tud bejárni, ilyen eredményeket elérni.
A kérdéseket egyedül találtad ki, korábban mesélted, hogy ráadásul viszonylag gyorsan. Nem is gondoltál arra, hogy szakemberekkel dolgozz együtt?
Nem szándékoztam mélyre menő kérdéseket írni, csak amit én magam is szívesen megkérdeznék másoktól. Akinél mégis mélyre tudnak menni, annak az oka talán benne keresendő.
Legtöbbször egyébként mindig konkrét személyre gondoltam egy-egy kérdés írásakor.
A gyerekeknek készült Körvonal mininél is magam írtam a kérdéseket, viszont a végén kikértem Wertán Sára kommunikációs tréner és szakember segítségét is. Szerettem volna biztosra menni, hogy nem nyomkodok piros gombokat a gyerekeknél.
Mi a sikerének az oka? Miért kell nekünk ahhoz egy kártyajáték, hogy beszélgessünk a saját párunkkal vagy a barátainkkal?
Sok esetben olyan kérdések ezek, amiket egyébként nem tennél fel, pedig érdekelne a válasz. Nem feltétlenül bonyolultak, mégis meglepő válaszokhoz vezethetnek. Talán a sikere pont abban rejlik, hogy nem akart nagy megoldást rejtő vagy egy oktató jellegű játék lenni.
Az volt a cél, hogy az emberek beszélgessenek, legyenek őszinték és ennyi.
Hogyha zavar egy kérdés, vagy nem érzed magadénak, tedd félre, nem kell válaszolni. Nem az a cél, hogy most itt mindent megbeszéljünk. Az is ad egyfajta könnyebbséget, hogy ha nem akarsz belemenni, nem kell.
Másrészt a visszajelzések alapján a sikerhez az az esztétikuma is hozzátett, hogy szeretik megfogni, szeretik a látványt, a dizájnt.
A kártyák először Instagramon mentek nagyot (Ineznek több mint 27 ezer követője van – a szerk). Nem is kellett reklámra költened?
Egy jó darabig nem költöttünk semmire, csak az organikus elérésekre alapoztuk. De senki nem úszhatja meg, hogy ne költsön marketingre és hirdetésekre. Most már két éve van kint a piacon ez a termék, és kijöttek az újak is, összesen már hétféle játékunk van. Nyilván kell az, hogy elérjünk embereket egyéb reklámeszközökkel is.
Mennyire variáltál a koncepción az első verzió után?
Próbáltam finomítani azon, kikhez szólok: baráti társaságokhoz, családokhoz, párokhoz, ismerősökhöz. A Körvonalnál például sokszor kaptam azt az értékelést, hogy nagyon intim kérdések vannak benne, amiket mondjuk egy csapatépítőn nem feltétlenül válaszolnának meg szívesen.
Szerintem ez ott kezdődik, hogy mindenkiben mást indíthat el egy-egy téma. Ugyanaz a kérdés valakiben nagyon érzékeny szálakat mozgat meg, míg más könnyeden reagál.
A koncepció kicsit lazább az Asszociáció nevű játéknál, ahol könnyebben tudod eldönteni, hogy vicces történettel reagálsz vagy szomorúval. De még mindig az első Körvonal a legkelendőbb termék érdekes módon.
Mennyi van szerinted ezekben a beszélgetős kártyákban? Meddig lehet ezt még húzni?
Azt látom, hogy nem lehet ez egy végeláthatatlan dolog, nem lesz 20 kártyacsomag hatszáz kérdéssel. De még van 1-2 terv a fejemben a jövőre nézve. Ha bennem is elkezd már elfáradni ez a történet, akkor új irányokat keresek.
Idén kijön egy kollaborációnk Istenes Bencével, ami a fiatalabb réteget kívánja megszólítani. A Körvonal koncepcióján belül a party játékok irányába mentünk el.
Célba vetted a nemzetközi piacot is, mesélj kicsit erről.
A cseh változat már kint van a polcokon, van 1-2 viszonteladónk. Van angol nyelvű webshopunk és le van fordítva a Körvonal angolra és németre is, megvan a nyomdai formátumuk. Logisztikai szempontból a német és az angol terület nagyobb falat, több emberre is lesz szükségünk ennek a célnak a megvalósításához. Jövőre tervezünk belépni ezekre a piacokra.
Huszonévesen irodavezetőként dolgoztál (a Forbes indulásakor Inez volt az első irodavezető), hogyan jött az életedbe a brandmanagement és a kreatív vonal?
Egyre több márka keresett fel, hogy közreműködjek a közösségimédia-felületeik felfuttatásában, vagy a megjelenésük finomításában, a stylingban.
Főként az Instagram-oldalam alapján találtak meg: elég esztétikus volt, odafigyeltem a vizuális elemekre, a hangulatra. Akkoriban még nem ez volt az általános.
Szerencsés időzítés volt, hiszen nyolc-tíz éve még nem volt telített annyira ez a piac sem. Nem volt ennyi marketing ügynökség, freelancer marketinges, ennyi közösségimédia-menedzser.
Saját kreatív ügynökséget indítottál 2021-ben Gonja Duskával közösen. Miért döntöttél így?
Amikor 2020-ban megfogalmazódott bennem a Körvonal ötlete, négy cégnek is dolgoztam freelancerként a brandépítés területén és mindenhol nagyon be voltam vonódva. Mindezt két gyerek mellett, akik ma 3, illetve 7 évesek. Közben születőben volt a saját termékem, és tudtam, hogy nem csinálhatom tovább úgy, ahogy eddig.
A Körvonal berobbanása után éreztem azt, hogy ez nagyon sok nekem.
Felkerestem Duskát, aki korábban ügynökségeknél dolgozott, hogy mit szólna, ha összeállnánk, mint stratéga és kreatív.
Jelenleg 8-9 ügyfelünk van, köztük a Geopen kiadó, a Pékinas, az Adamo, a Rooms & stories, a Blue Agori.
Duskával azért is tudjuk jól működtetni az ügynökséget, mert megosztjuk a feladatköröket. Az operatív részekben már nem veszek részt. Nyilván a fontosabb meetingeken ott vagyok, de többnyire próbálom kivonni magam erről a területről. A Körvonal körüli operatívügyek intézésére felvettem két embert, ott a tervezésben, döntésekben, stratégiában, a marketing folyamatokban, és a kampányokban vagyok jelen.
Hosszú távú cél, hogy mindkét vállalkozásnál a kreatív részekben maradjak benne, és minden mást egy kicsit lerakjak.
Priger Inez egy Körvonal-kártyát is húzott az interjú végén
Milyennek képzeled a tökéletes életet?
Kiegyensúlyozott családot képzelek, egy olyan országban élünk, ahol nem kell háborútól tartani és nem kell félni attól, hogy mi lesz holnap. Ha belemegyek a részletekbe, akkor vízparton, egy tengerparti házban képzelem el az életet, ahol csak sétáltatom délutánonként a kutyámat és nem stresszelek semmin.
A legtöbb stresszt az okozza az életemben, hogy magammal nem vagyok elégedett nagyon sok fronton, folyamatosan azt érzem, hogy fejlődnöm kellene, hogy lehetne jobban csinálni. Még dolgozom magamon ezen a téren.
Borítókép: Stiglincz Gábor