Könnyű azt gondolni, hogy nem tanulható, mennyire lehet mások rokonszenvét elnyerni. Pedig ha le kell írnunk egy szimpatikus személyt, nem a vele született, hanem a tanult tulajdonságait említjük.
A TalentSmart több mint egymillió ember adatait feldolgozó kutatása azt mutatja, hogy a magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek nemcsak nagyon szimpatikusak, hanem nagy mértékben felülmúlnak másokat. A kutatás szerint a magas érzelmi intelligenciájú emberek többet keresnek és jobb előadók is.
A jó hír, hogy az érzelmi intelligencia fejleszthető. A Business Insider összegyűjtötte a szimpatikus emberek 11 eltanulható szokását:
1. Önmagukat adják
Elég magabiztosak ahhoz, hogy jól érezzék magukat a saját bőrükben. Az emberek vonzódnak azokhoz, akik mernek önmaguk lenni.
Nehéz kedvelni valakit, ha nem lehet tudni, hogy ki is ő és mit is érez valójában.
2. Kérdeznek
Sokak kommunikációs problémája, hogy amikor a másik beszél hozzájuk, nem tudnak figyelni, mert arra összpontosítanak, hogy mit fognak mondani legközelebb. Mindenki szereti azt érezni, hogy figyelnek rá. Ha valaki mesél neked, ne csak hallgasd, hanem tegyél fel minél több kérdést is! Ez egyrészt segít abban, hogy felvedd a fonalat, ha véletlenül nem tudnál figyelni egy-két mondatnál, másrészt érezteted, hogy valóban érdekel a másik mondanivalója.
3. Nem ítélkeznek
Ahhoz, hogy minél több és jobb minőségű emberi kapcsolatod legyen, legyél nyitott mások gondolataira, véleményeire és világnézetére is. A nyitott gondolkodásmód létfontosságú lehet egy munkahelyen: az új ötletekhez és a segítséghez való hozzáférést jelenti.
4. Nem küzdenek a figyelemért
Az emberek általában idegenkednek azoktól, akik kétségbeesve keresik a figyelmet. Amikor valaki barátságosan, magabiztosan és tömören beszél, sokkal meggyőzőbb, mintha megpróbálná megmutatni, hogy mennyire fontos ember.
5. Következetesek
Ahhoz, hogy megbízhatónak tartsanak,
tartsd be, amit ígérsz, és mindig legyenek összhangban a szavaid a tetteiddel!
A bort iszik és vizet prédikál hozzáállás hosszú távon nem kifizetődő.
6. Pozitív testbeszédet használnak
A hozzád beszélőhöz való fordulás és a szemkontaktus tartása a pozitív testbeszéd példái. Ne keresztezd a karjaidat és ne süsd le a szemed, ha beszélgetsz valakivel! Igaz az a sokat hangoztatott állítás, miszerint legalább olyan fontos az, hogy hogyan mondod, mint az, hogy mit mondasz.
7. Erős első benyomást hagynak maguk után
Kutatások szerint a legtöbben hét másodperc alatt ítélik meg, hogy szimpatikus-e számukra az előttük álló vagy sem.
Ez elsőre rémisztően hangozhat, de az előnyödre is fordíthatod. A széles mosoly, a határozott kézfogás és az egyenes testtartás mind segíthet ebben.
8. A neveden szólítanak
Néhány kutatás szerint amikor valakit nemcsak üdvözléskor, hanem a beszélgetés közben is a nevén szólítanak, úgy érzi, értékelik és elismerik. Használd bátran a neveket!
9. Mosolyognak
Beszélgetés közben öntudatlanul is tükrözzük a másik testbeszédét. Mosolyogj, valószínűleg viszonozni fogják!
10. Tudják, ki igényli a kézfogást, ki az ölelést
Az érintés hatalmas hozzáadott értéke lehet egy beszélgetésnek. Van, aki egy barátságos kézfogást, más egy ölelést értékel. Mérd fel, hogy kinek mire van igénye és tartsd tiszteletben azt!
11. Jól egyensúlyoznak a hivatásuk és az emberi kapcsolataik között
Sokkal szimpatikusabbnak tartják azt, aki emlékszik arra, amit tegnap vagy a múlt héten meséltek nekik. Ez mutatja, hogy a másik ember fontos számukra, nem csak a munkájuk.
Borítókép: Tiago Muraro / Unsplash