Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Joshua Rawson-Harris / Unsplash

A magyarok közel fele hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát

A magyarok 42 százaléka saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos termékekért, mint egy hagyományosért – nagy részük akár 10–30 százalékkal is, derül ki egy friss felméréséből. Rendszeresen viszont még kevesen vesznek zöld árucikkeket vagy szolgáltatásokat. Az ökotudatosságban a 30–39 éves korosztály jár az élen, és utánuk sem a fiatalok jönnek.

Egyre kevésbé számít luxusnak, ha környezetbarát (vagy legalábbis a környezetet kevésbé terhelő) terméket vásárolunk, legalábbis erre utal az NRC online kutató és tanácsadócég és a Greengo nevű elektromosautó-megosztó szolgáltatás közös, reprezentatív felmérése. Azt talán túlzás lenne állítani, hogy a magyar fogyasztók alig várják, hogy minél nagyobb legyen a zöld termékek és szolgáltatások felhozatala, a kutatás alapján mindenesetre a 1859 éves lakosság közel fele, 45 százaléka legalább egyszer vásárolt valamilyen környezettudatos terméket vagy szolgáltatást az elmúlt egy évben, 38 százalékuk pedig többször is.

Nagyobb tudatosságra utal viszont az, hogy a magyarok 42 százaléka saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos termékekért, nagy részük akár 1030 százalékkal is.

Az igazán elkötelezettek aránya azonban még mindig nem túl magas, a 1859 éves korosztály mindössze 8 százaléka választja rendszeresen az öko árucikkeket és szolgáltatásokat.

Kik azok, akik hajlandóak többet fizetni?

A rendszeresen környezettudatosan vásárlók táborának több mint harmadát a 3039 éves korosztály teszi ki, közel azonos arányban vannak köztük nők és férfiak. Ebben a csoportban az 5059 évesek a második legnépesebb korosztály (minden negyedik zöldtermék-vásárló ide tartozik), utánuk pedig a legfiatalabbak, a 1829 évesek következnek (minden ötödik). A csoport több mint kétharmada városban lakik, közel negyedük Budapesten, illetve több mint felük gyermek nélküli háztartásban él.

A kutatás kitért arra is, mi minden befolyásolja a magyarok vásárlási döntéseit. Ez alapján úgy tűnik, megéri beszélgetni a körülöttünk lévőkkel,

leginkább ugyanis a szűkebb környezetünk (család, barátok) visszajelzései hatására választunk környezettudatos terméket (41 százalék), de nagy hatással vannak ránk a témában készült filmek, dokumentumfilmek is (38 százalék).

Borítókép: Joshua Rawson-Harris / Unsplash

 

"A mai nap csak egy az elkövetkező számtalan nap közül. De hogy mi történik a jövő számtalan napjain, az talán épp a mai naptól függ."