Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

A főnök vagy az alkalmazott a rossz? – 3 tipp, hogy ne okozz kárt a cégednek vezetőként és meg tudd tartani a legtehetségesebb kollégákat

Több száz cikk és kutatás foglalkozik azzal, hogy milyen károkat okozhat egy rosszul megválasztott munkavállaló a cégnél, de ritkában foglalkoznak azzal, milyen károkat okoz egy alkalmatlan főnök.

Egy rossz menedzser sokkal nagyobb potenciális költségekkel jár, mint egy rossz alkalmazott, hiszen egy vállalat elveszítheti miatta az összes tehetséges és kulcsfontosságú alkalmazottját.

A munkavállalók megítélése előtt egy vállaltnak a vezetés minőségét kell megvizsgálnia. Anita Hodges, a Forbes.com szerzője összegyűjtött 3 tippet, hogy jobb vezetővé válj és ne veszítsd el az értékes munkavállalókat:

1. Olvass a sorok között!

Az a munkavállaló, aki úgy érzi, figyelnek rá és értékelik, érzelmileg is kötődni fog a munkahelyéhez és sokkal tovább fog ott maradni. Ha egy dolgozótól őszinte érdeklődéssel kérdezed meg, hogy hogy van és milyen napja volt, nem csak kötelező körök lefutásának unalmából, már az is csodákat tehet. Lehet, hogy kiderül, azért teljesített rosszabbul az egyik legjobb alkalmazottad az elmúlt hetekben, mert meghalt egy közeli családtagja.

2. Legyél felkészülve arra, hogy tévedhetsz!

Sokkal hatékonyabban működik egy olyan szervezet, ahol az alkalmazottak biztonságban érzik magukat és bátorítást kapnak arra, hogy felhívják a figyelmet a vezetőség hibáira. Így sokkal gyorsabban kiküszöbölhetőek a hibák és olyan értékes információk jutnak el felsőbb szintekre, amelyek a túl szigorú formalitás csatornáin soha nem jutnának el.

3. Vállalj felelősséget!

Mindenki hibázik, de nem mindenki vállal érte felelősséget. Ha egy olyan vezetői példa áll a dolgozók előtt, aki fel meri vállalni a gyengeségeit, be tudja ismerni, ha hibázik és helyre is hozza őket, akkor sokkal nagyobb eséllyel válnak ilyenné a munkavállalók is.

Ha kiküszöbölted a vezetői hiányosságaidat, akkor ideje arra is figyelmet fordítani, hogy hogyan biztosítsd a munkavállalóidnak, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból és megtartsd őket:

1.Biztosíts továbbképzést!

Egy tehetséges alkalmazott arra törekszik, hogy minél jobb szakember legyen és fejlődhessen. Ha a te cégednél nem találja meg a fejlődési és tanulási lehetőségeket, akkor majd megkapja máshol.

2. Láttass előrelépési lehetőséget!

Senki sem szeret egy helyben toporogni. Ha egy alkalmazott azt látja, hogy hiába dolgozik keményen, évek múlva is ugyanabban a pozícióban lesz, akkor egy idő után egyre jobban fog csökkeni a motivációja és olyan munkahely után néz, ahol értékelni is fogják.

3. Kínálj rugalmasságot!

A fiatal munkavállalóknak egyre fontosabb a szabadságérzetük. Ha nem kínálsz rugalmas munkaidőt és legalább heti egy-két nap home office lehetőséget, hamar el fogod őket veszíteni.

Fotó: Andrew Neel / UNSPLASH


 

A jómód minden egyéb külsőségeivel is nyugodhatik ingadozó alapokon.