Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

A boldogság megvehető pénzen, és nem kerül sokba

Egy kutatás szerint van összefüggés, bár nem biztos, hogy úgy, ahogy várnánk.

„A pénz nem boldogít, ugyanakkor nem láttam még szomorú embert jachton” – tartja az urbánus közmondás. De tényleg nem boldogít?
Az amerikai Forbes online-on megjelent cikk a Harvard egyik kutatására hivatkozik, mely szerint igenis van összefüggés a boldogságérzet és a pénz elköltése között. Viszont nem arról van szó, hogy a örök boldogság kulcsa az, ha szórjuk a pénzt – a megfejtés az adakozásban és a jótékonykodásban rejlik. A kísérlet során a kutatást vezető Edward Norton borítékokat osztott szét a jelentkezők között. A csapat egyik felének azt mondták, hogy a borítékban található pénzt fordítsák jótékony célra, míg a csapat másik fele magára költhette a teljes összeget.

Azok, akik másokra költötték a pénzt, boldogabbak lettek ettől, míg a csapat másik felénél igazából semmilyen érzelmi változás nem következett be.

Az is kiderült, hogy a jótékonykodás összege lényegében mindegy – az, aki csak egy dollárt adott valaki másnak, ugyanúgy boldogabb lett, mint aki öt dollárt adott.

„Nem kell elképeztően nagy dolgokat megvásárolni, az apró, már-már triviálisnak ható kedveskedéseknek is pont ugyanakkora hatása van.” – monjda Norton.

 

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő