Savera Weerasinghe társadalmi vállalkozást és környezetvédelmi tanulmányokat hallgatott a New York-i Egyetemen, a lelkes millennialnak pedig nem volt kérdés, hogy olyan fenntartható vállalkozást építsen, ami tudatosan reagál a klímaváltozásra.
Savera 24 évesen költözött vissza Srí Lankára, hogy átvegye a családja csomagolóbizniszének irányítását, most a Forbes.com közölt róla és vállalkozásáról egy portrét.
Sokkolta, hogy mennyi egyszer használatos műanyagot használ fel a gyár, és rájött, hogy az üzleti partnereik nem igazán érdekeltek a klímavészhelyzet megoldásában. De ő tudta, hogy máshogy is lehet.
Beleásta magát a csomagolás zöldebb megoldásaiba, hogy beépítse a családi vállalkozás stratégiájába. 2017-ben az ország egyik legnagyobb szeméttelepe leomlott, a katasztrófában kilencvenöten haltak meg. „Borzasztó volt belegondolni, hogy ezeket az embereket konkrétan a szemét ölte meg.” Savera ezért közösségi fórumot indított, hogy minél több ember megértse, mennyire súlyos a szemétlerakók helyzete Srí Lankán.
A reform során rájött, hogy a zöld csomagolási alternatívákat köztudatba kell hoznia, másrészt nem szabad drágábbnak lenniük a megszokott, egyszer használatos műanyagoknál, mert a srí lanka-i piac nagyon árérzékeny. Egy másik probléma, hogy az országban nem állt a lakosság rendelkezésére olyan fejlett infrastuktúra az újrahasznosításhoz, mint más, fejlettebb országokban. Ezért egy lépéssel tovább kellett mennie, és komposztálható anyagokat keresni, amelyek természetesen lebomlanak. Kibővítette ügyfélkörüket tudatosabb szemléletű cégek felé, éttermeket, kórházakat, kávézókat vont be, lebomló evőeszközöket és ételes dobozokat fejlesztett ki, Ananta márkanév alatt Srí Lanka-szerte értékesítette őket.
A márka tanácsadói üzletága pedig cégeket is mentorál, akik szeretnének átállni egy fenntarthatóbb működésre.
Az Ananta építése közben Savera nagy kockázatot vállalt. Ahelyett, hogy marketing megjelenésekre költött volna, inkább az erre szánt pénzt közössége oktatására és információterjesztésre fordította. Hozzá köthető az első helyi plogging esemény (ezalatt a közösség szemetet szed és kocog egyszerre), az Ananta pedig sorra 20 százalék fölötti növekedést tapasztal minden negyedévben.
A hosszú távú célja, hogy az emberek akkor is felelősen döntsenek, amikor fogyasztói minőségükben vannak jelen. Együttműködésbe kezdett az R Parker Publishinggal, akikkel a WALK program keretein belül oktatóvideókat is készítenek közösségi médiás felületekre. „Sokszor vagyok dühös és csalódott, de annak nincs haszna. Ha arra gondolunk, hogy a jó öreg Srí Lanka is megpróbál jobb lenni, akkor van okunk a reményre.”
Borítókép: A WALK csoport Facebook-oldala