A nem megfelelő vezetők évente akár 398 millió dollárnyi kárt is okozhatnak az amerikai gazdaságnak, legalábbis a Gallup felmérése szerint. A rossz menedzserek elűzik a tehetséges munkaerőt, demotiválják, elbátortalanítják a maradókat. A Forbes.com összeszedett hét olyan dolgot, amire minden menedzsernek figyelnie kell a munkamorál érdekében.
Szarkazmus
Akár jó szándékú, akár nem, a szarkazmus mindig félreértésekhez vezet. Ha egy alkalmazott nem biztos egy-egy megjegyzés pontos jelentésében, valószínűleg a vezető helyett máshoz fordul majd magyarázattal, ami könnyen további félreértéseket eredményez. Ha szarkazmusra hajlamos vezető vagy, jobb, ha ezt az énedet a munkahelyeden kissé háttérbe szorítod.
A transzparencia hiánya
Van, hogy az információ visszatartása az, ami a felek érdekét szolgálja, de a transzparencia nemcsak a nyilvános információátadásról szól, hanem a szándékok kommunikálásáról is. Egy jó menedzser átláthatóan működteti a céget és nyitott a csapata jövőjét érintő beszélgetésekre, vitákra, mások aggodalmaira. Azok az alkalmazottak, akik nem egy átláthatóságra törekvő menedzserrel dolgoznak együtt, könnyen elbizonytalanodnak abban, mi a pontos szerepük a szervezeten belül.
Az empátia hiánya
Az empátia azt jelenti, hogy beleéljük magunkat a másik helyzetébe. Ha egy menedzser empátiával fordul az alkalmazottja felé, az nem fogja azt érezni, hogy igazolnia kell a félelmeit, tudni fogja, hogy a felettese arra törekszik, hogy minél jobban megértse az érzéseit.
Nyers szavak
A nyersség a leggyorsabb módja annak, hogyan bátortalaníthatod el az alkalmazottaidat. A durván beszélő főnökkel sem a hibákat, sem a jó ötleteket nem fogja megosztani senki. Sok főnök azt hiszi, a keménység az, amivel kiválthatja mások tiszteletét, pedig a hatás sokszor kontraproduktív – gyakran épp a durvaság az, ami miatt elmarad a tisztelet.
Menekülés a kényes helyzetekből
A vezető szerep velejárója, hogy megszokjuk a kényelmetlen helyzeteket. A jó vezető tudja, hogy a komfortzónából való kilépés a munkája része, a kollégákkal, részvényesekkel, alkalmazottakkal való kényelmetlen beszélgetések azok, amik előrébb viszik a szervezetet.
Következetlenség
Valószínűleg nem mondunk újat azzal, ha eláruljuk, a következetes vezetőben bíznak, a következetlentől tartanak a kollégák. Hirtelen jött döntések persze bármikor előfordulhatnak egy cégben, de ilyenkor is fontos, hogy a vezető minél előbb és minél nyíltabban kommunikálja a váltás okát.
Mikromenedzsment
A mindennek-keresztül-kell-mennie-rajtam-is elv gyakran félelmen alapul. A folyamatos mikromenedzsment könnyen veszélyezteti a csapatmorált, mert az alkalmazottak kevésbé érzik magukat felhatalmazva a saját feladataikra. Helyette inkább határozd meg, hogy mi az a néhány dolog, aminek mindenképp keresztül kell mennie rajta is, és mi az, amivel nélküled is elboldogulnak a többiek.
8 hiba, ami miatt a legjobb alkalmazottaid otthagynak